شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۲
۰ نفر

کنکور سراسری سال۹۶ نیز طی روزهای پنجشنبه و جمعه، ‌۱۵ و ۱۶تیرماه در حالی برگزار شد که ۹۳۰هزارو ۲۰۸ داوطلب برای شرکت در آن ثبت‌نام کردند؛ البته یک نکته حائز اهمیت آن افزایش ۶۹ هزار و ۷۷۱نفری (۷.۵درصدی) داوطلبان کنکور امسال نسبت به سال قبل است.

 پيرترين و جوان‌ترين كنكوري‌هاي امسال نيز از سوي رئيس سازمان سنجش آموزش كشور معرفي شدند.

به‌گفته ابراهيم خدايي، مسن‌ترين داوطلب در گروه آزمايشي علوم انساني ۸۶ساله و متولد۱۳۱۰ از گلپايگان و جوان‌ترين داوطلب نيز دختر خانمي ۱۵ساله متولد۱۳۸۱ از تهران است. وي درباره جوان‌ترين كنكوري امسال اينگونه توضيح داد: هليا حسيني، جوان‌ترين كنكوري امسال، ۳سال از دوران تحصيلش را جهشي خوانده و در گروه علوم تجربي شركت كرده است.

حسيني، جوان‌ترين كنكوري امسال به خبرگزاري فارس گفت:‌ دوست دارم در رشته پزشكي دانشگاه تهران قبول شوم و براي رسيدن به اين هدف تلاش كرده‌ام و اميدوارم به آرزويم برسم. حسيني خطاب به كنكوري‌ها و جوانان كشور گفت: جوانان و دانش‌آموزان و دانشجويان در مسير پيشرفت از هيچ كوشش و تلاشي دريغ نكنند و از هيچ‌چيز ساده نگذرند. به‌گفته رئيس سازمان سنجش نتايج اوليه كنكور امسال به‌صورت كارنامه در نيمه اول مردادماه منتشر خواهد شد و تاكنون دانشگاه‌ها ۷۴۰هزار نفر ظرفيت پذيرش اعلام كرده‌اند.

کد خبر 375435

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha