دوشنبه ۵ آذر ۱۳۸۶ - ۱۷:۰۲
۰ نفر

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در حاشیه مراسم تقدیر ازمحیط بانان نمونه، از آموزش خلبانی محیط بانان خبر داد.

به گزارش همشهری، فاطمه واعظ جوادی در جمع خبرنگاران افزود: همزمان با راه اندازی گشت وپایش هوایی در مناطق حفاظت شده، گروهی از محیط‌بانان برای فراگیری مهارت خلبانی به اصفهان اعزام شده و هم اکنون در حال گذراندن دوره های ویژه خلبانی هستند.

به گفته جوادی، امسال در نخستین گام برای پایش هوایی مناطق حفاظت شده 6 استان از جمله استان‌های تهران، گیلان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و آذربایجان شرقی به گشت هوایی مجهز می شوند.

افزون بر این، به منظور پایش دریایی ، خرید تعدادی هاورکرافت در دستور کار قرار گرفته که درصورت موافقت دولت تا پایان سال 87 اجرایی می شود.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری تعدادی محیط بان به‌عنوان محیط بان نمونه و تعدادی نیز به‌عنوان محیط بان علمی نمونه معرفی می‌شوند، گفت: طی یک سال گذشته، گروهی از محیط‌بانان دوره های آموزش حفاظت از لایه‌های ژنتیکی را فراگرفته‌اند.علاوه براین، از این پس دوره های آموزش طبیعت‌گردی و چگونگی برخورد با طبیعت گردان را فرا می گیرند.

فاطمه واعظ جوادی در پاسخ به سؤالی درخصوص استقرار سیرک در پارک طبیعت پردیسان گفت: در سیرک حیوانات بر اساس یک سری رفتارها، آموزش‌های شرطی می‌بینند، چرا که حیوانات دارای قدرت یادگیری‌اند؛ از این‌رو درصورتی که رفتاری را انجام دهند پاداش می‌گیرند.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به این که رفتارهایی که در سیرک انجام می‌شود، مغایر قوانین محیط‌زیست نیست، افزود: بر اساس قوانین کنوانسیون بین‌المللی، سیرک‌ها باید از کنوانسیون گونه‌های در معرض خطر انقراض، مجوز داشته باشند که سیرک برگزار شده در پارک پردیسان این مجوز را دارد.

کد خبر 37652

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز