مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸
۰ نفر

نایب‌رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: مالک ساختمان پلاسکو نسبت به احداث ساختمان جدید سستی می‌کند؛ به همین دلیل دادستانی می‌تواند برای حل موضوع رأی صادر کند.

محمد‌مهدي تندگويان، نايب‌رئيس كميسيون معماري و شهرسازي شوراي اسلامي شهر تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرين وضعيت احداث ساختمان پلاسكو اظهار داشت: همچنان وضعيت ساختمان پلاسكو بلاتكليف مانده است. وي با بيان اينكه تنها با برنامه‌ريزي مي‌توانيم در اين مكان يك مجتمع خوب احداث كنيم، افزود: در وهله اول بايد امكان تأمين پاركينگ براي اين مجتمع فراهم شود چراكه اين امر بسيار حائز اهميت است.

نايب‌رئيس كميسيون شهرسازي و معماري شوراي شهر تهران با تأكيد بر اينكه پيشنهاد مي‌دهم درصورت امكان، دسترسي به مترو براي پلاسكوي جديد صادر شود، گفت: براي بارگذاري بايد برنامه‌ريزي صورت گيرد چراكه با وضعيت فعلي و مساحت پلاك امكان سرمايه‌گذاري در اين مكان وجود ندارد.

به گفته وي با خريد پلاك‌هاي مجاور پلاسكو و پشت ساختمان، پاركينگ مناسب تأمين مي‌شود و همچنين مي‌توان يك مجتمع تجاري مناسب براي استفاده شهروندان در اين مكان احداث كرد. وي با بيان اينكه تبديل پلاسكو به يك مجتمع تجاري وضعيت بافت منطقه را تغيير مي‌دهد، گفت: اين ساختمان در منطقه بافت تاريخي قرار دارد؛ به همين دليل بايد با برنامه‌ريزي دقيق نسبت به احداث ساختمان جديد اقدام كرد. وي افزود: موضوع ايمني 2سفارتخانه اطراف پلاسكو هم بايد مورد توجه قرار گيرد.

پيش از اين سعيدي‌كيا، رئیس بنیاد مستضعفان درباره آخرین وضعیت پیگیری بازسازی ساختمان پلاسکو اظهار کرده بود: بنیاد مستضعفان می‌تواند ظرف 2 سال این ساختمان را بازسازی کند که البته این موضوع منوط به دریافت پروانه ساخت از شهرداری خواهد بود و مذاكرات در اين باره ادامه دارد.

وی عنوان کرد: شهرداری بیان می‌کند با توجه به طرح جامع امکان ساخت ۱۵ طبقه‌ای پلاسکوی جدید وجود ندارد. از سویی دیگر ما ۶۰۰ واحد تجاری ثبت شده در این مجتمع داریم که تمام آنها حقوقی دارند و پس از بازسازی باید به حقوق تعیین شده خود برسند. طرح بنیاد مستضعفان این است که براساس استانداردهای روز و لحاظ کردن پارکینگ کنار این پروژه ساختمان جدید پلاسکو را بسازد که برنامه‌ریزی و مذاکرات در این رابطه ادامه دارد.

کد خبر 377232

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha