مجموع نظرات: ۰
جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱
۰ نفر

جلسه کمیته ترافیک شورای شهر تهران با خبرهای جدید درباره حمل‌ونقل تهران برگزار شد. تکمیل خط ۷ و بهره‌برداری کامل از خط ۶ مترو تا پایان سال، ورود ۱۰۰ اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی تهران و بررسی راهکارهای کاهش ترافیک از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

مازيار حسيني، معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران در اين جلسه گفت: نخستين دغدغه ما در مورد مجتمع تجاري كورش، پارك خودروها در اطراف منازل مسكوني مردمي است كه در آن منطقه سكونت دارند. وي همچنين با اشاره به ترافيك ناشي از ازدحام خودروها براي دسترسي به پاركينگ اين مجموعه در بزرگراه‌هاي ستاري و حكيم گفت:

ظرفيت پاركينگ مجتمع تجاري كورش پاسخگوي ميزان تقاضاي مردم نيست و اين موضوع سبب مي‌شود در ساعات اوج تقاضا، پس‌زدگي خودروهايي كه قصد ورود به پاركينگ مجتمع را دارند به داخل بزرگراه ستاري كشيده شده و موجب ايجاد ترافيك در بزرگراه‌هاي ستاري و حكيم شود.

حسيني ادامه داد: در بلندمدت بايد ظرفيت پاركينگ مجتمع تجاري كورش افزايش يابد؛ اما در كوتاه‌مدت بهبود مسير ورودي دسترسي به مجتمع مي‌تواند موجب كاهش پس‌زدگي خودروها در بزرگراه ستاري و در نتيجه كاهش ترافيك بزرگراه‌هاي ستاري و حكيم در محدوده مجتمع تجاري كورش در ساعات اوج تقاضا شود.

همچنين محسن سرخو، رئيس كميته حمل‌ونقل و ترافيك شوراي شهر با تأكيد بر ضرورت تهيه پيوست ترافيك براي مجتمع‌هاي تجاري و مسكوني بزرگ پيش از ساخت آنها گفت: ضرورت دارد مجتمع‌هاي تجاري همانند كورش در مناطق ديگر شهر تهران نيز ساخته شوند تا نيازي نباشد مردم از ديگر مناطق شهر تهران به اين مجموعه مراجعه كنند.

سرخو افزود: با توجه به اينكه ظرفيت فعلي پاركينگ كورش جوابگوي ميزان تقاضا نيست و مردم ساعت‌ها در صف انتظار مي‌ايستند تا تعدادي خودرو از پاركينگ خارج شوند و آنها بتوانند وارد شوند، ساخت پاركينگ جديد تنها راه‌حل رفع اين مشكل است.

  • طول خطوط به 276كيلومتر مي‌رسد

طول خطوط متروي شهر تهران تا پايان امسال به 276كيلومتر مي‌رسد. هابيل درويشي، مديرعامل شركت مترو در جلسه كميته ترافيك شوراي شهر تهران گفت: ساخت و لاينينگ تونل‌ها در خط‌6 به ميزان صددرصد به پايان رسيده است و ميزان پيشرفت عمراني كليه ايستگاه‌ها نيز به بيش از ۶۰درصد رسيده و حدود 15درصد از تجهيزات نيز در طول اين خط نصب شده است كه درصورت تأمين اعتبار پيش‌بيني مي‌شود خط6 از ايستگاه دولت‌آباد تا ايستگاه كن و در مجموع با 11ايستگاه تا پايان امسال به بهره‌برداري مي‌رسد.

مديرعامل شركت مترو درخصوص خط7 متروي تهران كه به‌تازگي به بهره‌برداري رسيده است، گفت: ميانگين پيشرفت فيزيكي كليه ايستگاه‌ها در اين خط بيش از 80درصد است و تجهيزات به‌صورت كامل نصب شده است. وي افزود: طبق برنامه پيش‌بيني‌شده قرار بود ماهانه 2 ايستگاه از خط7 متروي تهران به بهره‌برداري برسد كه با توجه به كمبود اعتبارات ماهانه يك ايستگاه به بهره‌برداري خواهد رسيد و پيش‌بيني مي‌شود تا پايان سال تمامي ايستگاه‌ها به بهره‌برداري برسد.

درويشي در توضيح خط متروي حرم امام‌خميني تا فرودگاه بين‌المللي امام‌خميني گفت: در طول مسير5 ايستگاه طراحي شده است كه 2ايستگاه آن به‌صورت صد درصد به بهره‌برداري رسيده است. وي همچنين با اشاره به طراحي ايستگاه متروي فرودگاه بين‌المللي امام خميني گفت: در ساخت اين ايستگاه بيش از هزار ميليارد تومان هزينه شده و مجموعه‌اي ساخته شده است تا در ‌شأن جمهوري اسلامي و فرودگاه بين‌المللي امام خميني باشد. وي طي آماري اعلام كرد: تا پايان امسال طول خطوط متروي شهر تهران به 276كيلومتر مي‌رسد، اين رقم با احتساب 71كيلومتر خط متروي موجود در پايانه‌ها به 347كيلومتر مترو مي‌رسد.

  • نوسازي اتوبوس‌هاي تهران

پيمان سنندجي، مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني شهر تهران از ورود 100اتوبوس جديد به ناوگان اتوبوسراني تهران خبر داد كه به‌زودي انجام مي‌شود. وي با بيان اينكه عمده مشكل اتوبوسراني، نوسازي ناوگان بوده گفت: با مصوبه شوراي شهر تهران، بخش خصوصي 30 دستگاه اتوبوس از شهاب خودرو و پيشرو يدك و 70دستگاه اتوبوس از زامياد خريداري كرده است كه به‌زودي به ناوگان اتوبوسراني اضافه مي‌شوند.

سنندجي با بيان اينكه هم‌اكنون تمامي اتوبوس‌هاي خودروساز‌هاي داخلي خريداري شده است، اظهار كرد: تفاهمنامه‌اي با آقاي پورزرندي داشته‌ايم و در همين چارچوب سفير ايران در مجارستان مذاكراتي با طرف خارجي براي خريد 1000دستگاه اتوبوس ايكاروس داشته است و مقرر شد تا درصورت تأمين سرمايه از سوي بانك شهر، اين اتوبوس‌ها با وام بانك شهر توسط بخش خصوصي خريداري شده و به ظرفيت اتوبوسراني شهر تهران افزوده شوند.

کد خبر 377596

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha