دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷
۰ نفر

در روزهای آخر هفته گذشته ۵ جنایت در تهران رخ داد که یکی از آنها قتل صاحب یک تعویض روغنی بود. ‌

متهم

معماي اين جنايت در كمتر از 3روز رازگشايي شد و گرچه در ابتدا تصور مي‌شد مقتول در دام زورگير مسلح گرفتار شده و به قتل رسيده است، اما در تحقيقات بيشتر ردپاي همسرش و دوست تلگرامي او در اين جنايت به‌دست آمد.صبح جمعه ششم مرداد به قاضي مرادي، بازپرس ويژه تهران خبر رسيد مردي 42ساله كه بر اثر اصابت ضربات چاقو به سر و صورتش زخمي شده بود، پس از انتقال به بيمارستان جان باخته است.

با حضور تيم تحقيق بررسي‌ها آغاز شد و شاهدان گفتند كه قاتل جواني با قدي متوسط و لباس آبي چهارخانه بوده كه ظاهرا قصد سرقت از مقتول را داشته است. يكي از آنها گفت: وقتي صداي فرياد مردي را شنيدم كه كمك مي‌خواست، خودم را جلوي پنجره رساندم و ديدم جواني با چاقو ضرباتي به مقتول زد و به سرعت از محل فرار كرد.

كارآگاهان در مرحله بعد موفق شدند هويت قرباني را شناسايي كنند. همسرش در تحقيقات گفت: شوهرم با يكي از دوستانش مغازه تعويض روغني داشت. صبح جمعه درحالي‌كه مقدار زيادي پول همراهش بود، از خانه خارج شد كه به سر كار برود و احتمال دارد قرباني سارقان شده باشد.اظهارات اين زن در حالي بيان مي‌شد كه اموال مقتول مثل موبايل، كارت‌هاي عابربانك و ساعتش همراهش بود و اينكه وي قرباني سرقت شده باشد، كمي عجيب بود.

  • ادمين گروه تلگرامي

در ادامه و با بررسي‌ دوربين‌هاي مداربسته محل حادثه، شكي باقي نماند كه قتل با انگيزه سرقت رخ نداده و احتمالا انتقام‌جويي بوده است. در چنين شرايطي كارآگاهان تحقيقات خود را روي دوستان و آشنايان مقتول متمركز كردند تا اينكه يكي از اعضاي خانواده وي سرنخي را در اختيار تيم تحقيق گذاشت.

وي گفت: مدتي قبل در تلگرام گروهي راه‌انداختم به نام دوستان باصفا. در آن گروه حتي مقتول و همسرش هم عضو بودند اما از چند وقت پيش متوجه رابطه صميمي جواني به نام سهيل با همسر مقتول شدم.همين سرنخ كافي بود تا مأموران به تحقيق بيشتر از همسر مقتول بپردازند. در نهايت او در بازجويي‌ها قفل سكوت را شكست و راز قتل شوهرش را فاش كرد.

  • از خيانت تا جنايت

زن 41ساله گفت كه با همدستي سهيل 30ساله همسرش را به قتل رسانده است. به اين ترتيب او نيز دستگير شد و راز جنايت را برملا كرد. متهمان روز گذشته پس از انتقال به شعبه دوم دادسراي جنايي تهران، در برابر قاضي مرادي به بيان جزئيات جنايت پرداختند و هر دو براي ادامه تحقيقات در اختيار اداره آگاهي تهران قرار گرفتند. به گفته سرهنگ مكرم، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران، تحقيقات از آنها ادامه دارد.

  • متهم به قتل : ناخواسته وارد اين بازي شدم

سهيل متولد 66 و مجرد است. كارمند يكي از شركت‌هاست و مي‌گويد همسر مقتول او را اجير كرد تا دست به جنايت بزند.

  • چرا قبول كردي دست به جنايت بزني؟

مهناز همسر مقتول از من خواست. من هم ناخواسته وارد اين بازي شدم. او هميشه از بدرفتاري‌هاي شوهرش مي‌گفت و همين‌ها باعث شد كه دست به قتل بزنم.

  • با مهناز چطور آشنا شدي؟

3‌ماه پيش عضو گروه دوستان باصفا شدم. در آنجا مهناز خيلي فعال بود. يكي از روزها پيامي علمي گذاشت كه من به او خصوصي پيام دادم و سؤالاتي از او پرسيدم. او جوابم را داد و از همان روز آشنايي ما شكل گرفت.

  • تو 30ساله‌اي و مجرد اما ‌او شوهر داشت، چطور به اين رابطه ادامه دادي؟

من فرزندان او را هم مي‌شناختم. شوهرش را هم مي‌شناختم. گاهي با مهناز درددل مي‌كردم اما راستش فكر نمي‌كردم كه ماجرا به اينجا ختم شود. آنقدر از شوهرش بد گفت كه تحت‌تأثير قرار گرفتم و تبديل شدم به يك قاتل.

  • از روز جنايت بگو؟

آن روز مهناز به من زنگ زد و گفت همسرش به سركار رفته است. او از من خواست تا نقشه قتل را اجرا كنم. من هم خودم را به مقابل خانه آنها رساندم. ‌وقتي مقتول از ساختمان بيرون آمد تعقيبش كردم.

ابتدا مي‌خواستم داخل كوچه او را بزنم اما مردم جمع شدند و شلوغ شد. به تعقيبم ادامه دادم تا اينكه ديدم از پله‌هاي كوچه بالا رفت. كوچه‌شان چند پله داشت. از پشت سر به او حمله كردم كه متوجه شد و برگشت. فرياد مي‌زد و كمك مي‌‌خواست كه چند ضربه به او زدم و فرار كردم. چند دقيقه بعد به مهناز زنگ زدم و گفتم كار را تمام كردم.

کد خبر 377990

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha