همشهری آنلاین: معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امورخارجه گفت: تاکنون ۱۳۱ شخصیت را از ۸۵ کشور و ۸ سازمان بین المللی برای شرکت در مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری خواهیم داشت.

روحانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، ابراهیم رحیم پور درباره مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: تا کنون 131 شخصیت را از 85 کشور و 8 سازمان بین المللی روز شنبه خواهیم داشت و این در حالی است که در مراسم تحلیف قبلی 47 کشور شرکت کرده بودند.

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امورخارجه با بیان اینکه 30 شخصیت از 23 کشور اروپایی در این مراسم شرکت می‌کنند و این بی‌سابقه است، گفت: رئیس مجلس اسپانیا و خانم موگرینی و در رده‌های دیگر، وزیر و قائم مقام وزیر خارجه و فرستاده ویژه در این مراسم شرکت می‌کنند.

رحیم پور افزود: با تفسیر وضعیت چیدمان قدرت در دنیا ، شرکت اروپایی‌ها در این دوره یک شرکت واقعی و قابل تفسیر و تحلیل است.
وی اضافه کرد: تاکنون رئیس جمهور 7 کشور برای شرکت در این مراسم وارد کشورمان شدند.

رحیم پور با اشاره به اینکه حضور همسایگان در مقایسه با دوره‌های قبلی تحلیف، بیشتر است، گفت: روسای جمهوری ارمنستان، عراق، کره شمالی، مولداوی، زیمباوه، لسوتو و افغانستان در این مراسم شرکت می‌کنند.

وی افزود: 19 رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور و نخست وزیر و 18 رئیس مجلس جزو مقامات سطح یک شرکت کننده در این مراسم هستند.

رحیم پور گفت: در سطح‌های بعدی 12 وزیر خارجه حضور دارند بنابراین کیفیت شرکت کننده‌ها بالاست.

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امورخارجه در پاسخ به این پرسش که آیا هیئت های خارجی شرکت کننده در مراسم تحلیف دیدارهای جانبی هم خواهند داشت؟ گفت: لیست ملاقات‌هایی را که آنها از مقام معظم رهبری خواستند را منتقل کردیم و با رئیس جمهور هم بیش از 15 ملاقات برنامه‌ریزی، زمان بندی و نهایی شده است و ملاقات با رئیس مجلس شورای اسلامی هم از جمعه آغاز می‌شود که حدود 30 ملاقات شامل 18 رئیس مجلس و برخی دیگر از شخصیت‌ها در سطح رئیس جمهور و نخست وزیر است.

رحیم پور افزود: 50 ملاقات هم در حاشیه این مراسم خواهیم داشت که در روزهای جمعه ( 13 مرداد)، شنبه، یکشنبه و دوشنبه است.

کد خبر 378300

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha