همشهری آنلاین: اقدامات فیزیکی از جمله شستن مکرر دست‌ها و زدن ماسک و پوشیدن دستکش و گان ممکن است در پیشگیری از ویروس‌های تنفسی مانند آنفلوآنزا از داروها موثرتر باشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز نتایج بک بررسی بر روی 51 تحقیق در این مورد  که در شماره اخیر "نشریه پزشکی بریتانیا" منتشر شده است، نشان می‌دهد که باید به اقدامات ساده و ارزان‌قیمت فیزیکی در موارد همه‌گیری بیماری‌های عفونی تنفسی اولویت داد.

در این 51 تحقیق روش‌های مختلف فیزیکی برای پیشگیری از انتقال حیوان به انسان با انسان به انسان ویروس‌های تنفسی را با سایر روش‌های پیشگیری یا انجام‌ ندادن هیچ کاری مورد مقایسه قرار داده بودند.

این پژوهشگران دریافتند که شستن دست‌ها، زدن ماسک و پوشیدن دستکش و گان هم به طور منفرد در پیشگیری از گسترش بیماری‌های تنفسی موثر است و هم به کارگیری آنها همراه با هم تاثیر بیشتری دارد.

یک بررسی دیگر در همین مورد که در ماه قبل نتایج آن در نشریه Cochrane Library منتشر شد، نشان داد که شستن دست تنها با آب و صابون یک شیوه موثر و ساده برای مقابله با انتشار ویروس‌های تنفسی از سرماخوردگی گرفته تا گونه‌های عامل همه‌گیری‌های مرگبار است.

کد خبر 37862

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز