سروش خسروی: درحالی که عرضه سهام بانک‌ها با اما و اگرهایی روبه‌رو شده، مسئولان دولتی می‌گویند: قصد دارند شرکت های بیمه را وارد بورس کنند.

مدیرعامل شرکت بورس اعلام کرده بانک‌ها تاکنون بودجه و عملکرد 6 ماهه را ارائه نکرده‌اند و عرضه سهام آن‌ها تا زمان آماده‌سازی‌ به تعویق می‌افتد. اما خبرهای دریافتی متفاوت حاکی است، عرضه سهام بانک ملت در روز سه‌شنبه در جلسه هیات پذیرش بررسی می‌شود.

در زمان بندی اولیه مقرر شده بود سهام بانک‌ها تا آذرماه پذیرش شود، ظاهرااشکال‌هایی که سازمان حسابرسی در مورد بانک‌ها گرفته باید برطرف شده و طبقه‌بندی مطالبات و ذخیره کافی در مورد مطالبات مشکوک‌الوصول و تعیین تکلیف صندوق بازنشستگی مواردی است که باید مشخص شود زیرا  نمی‌توان سهام بانک ها را وارد بازار کرد و بعد سهامداران متضرر شوند.

البته منابع خبری اعلام می‌کنند: دوشنبه هفته گذشته در وزارت امور اقتصادی و دارایی موارد مربوط به بانکها بحث و بررسی شده و قطعا تا پایان سال این بانکها واگذار می‌شود.

معاون سازمان خصوصی سازی هم درخبری متفاوت از برگزاری جلسه هیأت عالی واگذاری در روز سه‌شنبه هفته جاری برای بررسی واگذاری سهام بانکها خبر داد و گفت: واگذاری 5 درصد سهام 2 بانک دولتی ملت و تجارت به دی ماه سال جاری منتقل نخواهد شد.

بانک ها

اسماعیل غلامی در گفت‌وگو با مهر با تاکید بر اینکه برای واگذاری هر سهامی همه عوامل در نظر گرفته می شود، تصریح کرد: اگر بازار جواب ندهد، هیچ سهامی واگذار نمی شود.

وی با بیان اینکه البته هنوز اطلاعات بانکهای مشمول واگذاری سهام کامل نیست و اساسنامه های آنها نیز به تصویب نرسیده است، گفت: با این وجود اگر اساسنامه های آنها تصویب نشود، واگذاری انجام نمی شود. به گفته غلامی بانک‌های مشمول واگذاری برای عرضه سهام خود و ارائه اطلاعات به بورس با یکدیگر رقابت دارند و بانک ملت نسبت به سایر بانک های مشمول واگذاری از آمادگی بیشتری برای عرضه سهام برخوردار است.

وی از برگزاری جلسه هیأت عالی واگذاری و هیأت پذیرش در روز سه‌شنبه هفته جاری برای بررسی واگذاری سهام بانک ها و 5 شرکت دولتی آماده جهت عرضه سهام خبرداد.

عرضه فولاد

اسماعیل غلامی، معاون سازمان خصوصی‌سازی در مورد عرضه دوباره سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان هم به همشهری گفت: سه‌شنبه این هفته زمان و شرایط عرضه دوباره فولاد مبارکه اصفهان مشخص خواهد شد.

وی افزود: براین اساس روش جدید برای عرضه سهام فولاد مبارکه درجلسه هیات عالی واگذاری بررسی خواهد شد.

او تاکید کرد: سهام فولاد مبارکه پس از این به صورت نسیه در بورس فروخته می‌شود.

غلامی، در مورد به تعویق افتادن زمان عرضه سهام بانک‌ها گفت: همه مراحل کاری برای عرضه سهام بانک‌ها  انجام نشده است اما به هر حال تا پایان آذرماه سهام یک بانک در بورس عرضه خواهد شد.

به گفته غلامی مشکلات واگذاری سهام شرکت پتروشیمی فناوران نیز حل شده و سازمان خصوصی‌سازی ظرف روزهای آتی 5درصد از سهام این شرکت را برای کشف قیمت در بورس عرضه می‌کند.

واگذاری سهام بیمه‌ها

رئیس شورای عالی بیمه هم از واگذاری شرکت های بیمه مشمول واگذاری های اصل 44 تا پایان سال جاری خبر داده است.

نوروز کهزادی در گفتگو با مهر و ایسنا با بیان اینکه سهام 3 شرکت بیمه البرز، آسیا و دانا مشمول خصوصی سازی هستند، تصریح کرد: در اجرای اصل 44 قانون اساسی، سهام این شرکت‌ها تا پایان سال جاری به بخش خصوصی عرضه می شود.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران گفت: اقدامات اولیه برای واگذاری 3 شرکت بیمه انجام شده است و بیمه‌های البرز و آسیا در مرحله اول آماده واگذاری هستند و سپس بیمه دانا واگذار خواهد شد.

کد خبر 38033

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز