همشهری آنلاین: در پایان سومین دوره مسابقات قهرمانی نونهالان جهان، تیم‌ ملی تکواندوی کشورمان در بخش پسران به مقام نایب قهرمانی و در بخش دختران به مقام سوم رسید. همچنین در مجموع تیمی (دختر و پسر) در رده نخست جدول امتیازی قرار گرفت.

Iran Teakwondo Teams

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، سومین دوره مسابقات قهرمانی نونهالان جهان كه از روز پنجشنبه 2 شهریورماه با حضور 420 تکواندوکار (230 پسر و 190 دختر) از 45 کشور در سالن «المپیک ورزش و جوانان» شرم‌الشیخ آغاز شده بود، به پایان رسید.

پسران کشورمان توانستند با کسب 1 مدال طلا، 3 نقره و 48 امتیاز و تنها با یک امتیاز اختلاف از تیم قهرمان، بر سکوی نایب قهرمانی جهان بایستند. تیم مکزیک با 3 مدال طلا و 49 امتیاز قهرمان شد و تیم روسیه با 1 مدال طلا، 2 نقره، 1 برنز و 43 امتیاز عنوان سومی را کسب کرد. تیم‌های مصر و کره‌ جنوبی در جایگاه چهارم و پنجم قرار گرفتند.

هدایت این تیم برعهده محمدرضا یاری به عنوان سرمربی، يوسف جنگجو و محمد علوی به عنوان مربی و حامد جعفري به عنوان مربی بدنساز بود. يوسف كرمي نیز مدیر فنی اين تيم بود.

در گروه دختران نیز نمایندگان ایران با کسب 2 مدال طلا، 2 نقره، 1 برنز و با 58 امتیاز سکوی سوم جهان را به خود اختصاص دادند. تيم تایلند با 3 مدال طلا، 2 نقره و 64 امتياز قهرمان شد و تيم ترکیه با 2 مدال طلا، 2 نقره، 2 برنز و 58 امتياز نایب قهرمان شد. تيم‌هاي روسیه و مکزیک به ترتيب چهارم و پنجم شدند.

هدايت دختران کشورمان برعهده نيلوفر صفريان به عنوان سرمربي و معصومه محمدیان، راضيه آقاجان‌پور و بهناز مژده به عنوان مربي بود.

همچنین در مجموع تیمی (دختر و پسر) با کسب 3 مدال طلا، 5 نقره، 1 برنز و 106 امتیاز توانست در رده نخست جدول امتیازی قرار بگیرید. تیم تایلند با 3 طلا، 3 نقره و 3 برنز و 93 امتیاز و ترکیه با 2 مدال طلا، 3 نقره و 3 برنز به ترتیب دوم و سوم شدند.

 

کد خبر 380486

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha