یکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۸۶ - ۱۸:۰۵
۰ نفر

نماینده جدید دبیرکل سازمان ملل در عراق اعلام کرد که گروهک تروریستی منافقین را به هیچ‌وجه به رسمیت نمی‌شناسد.

استفان دی مستورا در دیدار حسن کاظمی قمی، سفیر ایران در بغداد که واحد مرکزی خبر از آن خبر داد، بر ماهیت تروریستی گروهک منافقین تأکید کرد و گفت: تا کنون 80 بار به درخواست گفت‌وگوی گروهک منافقین بعد از تماس آنان با دفترم در بغداد، جواب رد داده‌ام.

وی افزود: اگر گفت‌وگو با این گروه را بپذیرم، به این مفهوم است که من به‌عنوان نماینده سازمان ملل در عراق ماهیت آنان را به رسمیت شناخته‌ام.

رویکرد دوگانه انگلیس

در همین حال، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران ضمن ابراز تأسف از اقدام دولت انگلیس در خارج‌کردن نام گروهک منافقین از فهرست گروه‌های تروریستی، این رویکرد لندن را دوگانه خواند و افزود: معتقدیم دولت انگلیس باید به تعهدات بین‌المللی خود پایبند باشد و البته وزارت کشور انگلیس به این تصمیم اعتراض کرده است.

محکومیت مماشات غرب

اما یکی از احزاب سیاسی در ایران، رأی اخیر کمیسیون استیناف سازمان‌های تحریم‌شده انگلیس را بی‌مبنا دانست و خواهان جلوگیری دولت این کشور از تأیید این حکم شد.

جبهه مشارکت تصریح کرد: اقدامات تروریستی گسترده منافقین علیه مردم ایران و عراق بر همگان روشن است و دولت‌های غربی و انگلیس با خروج نام این گروه از فهرست سازمان‌های تروریستی فقط بر شعله‌های تروریسم در منطقه می‌دمند.

کد خبر 38156

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز