یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۵:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین- سپیده بهکام: حجم داد و ستدهای بورس اوراق بهادار تهران یکشنبه 19 شهریور از مرز 40 میلیون برگه سهم به ارزش 126 میلیارد ریال گذشت.

بالا و پایین بازار
قیمت سهام 25 شرکت  امروز با دو درصد رشد مواجه شد اما در مقابل سهام 10 شرکت نیز دو درصد کاهش پیدا کرد. در این روز شرکت‌های نوسازی و ساختمان تهران، آلومراد، سرمایه‌گذاری بازنشستگی، تکنوتار، لوله سدید، تامین ماسه، معادن منگنز، البرز دارو، خدمات کشاورزی، سرمایه‌گذاری شاهد، معادن و فلزات، پیاذر و ایران ارقام توانستند سقف دودرصدی رشد قیمت را پر کنند.

همچنین در جریان معاملات امروز قیمت سهام شیشه دارویی رازی، تراکتورسازی، قند تربت جام، حمل و نقل توکا، داروسازی  امین، صنعتی نیرو محرکه، سرمایه‌گذاری البرز، آذرآب، قند قهستان، کمباین سازی و دو شرکت نفت پارس و دارویی لقمان دو درصد افزایش یافت.

سهام شرکت‌های داروسازی سبحان، لیزینگ ایران، گاز لوله، نورد آلومینیوم، آهنگری تراکتور، داده‌پردازی ایران، قطعات اتومبیل و شرکت‌های الکتریک شرق، ایران یاسا و سیمان دورود هم  امروز با دو درصد افت قیمت مواجه بود.

صف‌های عرضه و تقاضا
در جریان داد و ستدهای امروز بورس تهران بیشترین تقاضای خرید به نام سه شرکت سرمایه‌گذاری صند وق بازنشستگی، سرمایه‌‌گذاری توسعه معادن و فلزات و پتروشیمی اراک به ثبت رسید.

در این روز دو هزار و 17 دستور خرید برای 20 میلیون سهم سرمایه‌گذاری بازنشستگی به ارزش 39 میلیارد ریال و 761 دستور خرید برای 4/7 میلیون سهم سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات به ارزش26 میلیارد ریال به ثبت رسید.
238 نفر هم امروز برای خرید دو میلیون سهم پتروشیمی اراک به ارزش 23 میلیارد ریال به کارگزاری‌ها مراجعه کردند.

در این روز پس از شرکت‌های یاد شده، سهام چادرملو، پتروشیمی  اصفهان، معدنی املاح،  پتروشیمی خارک، بانک پارسیان و گل‌گهر بیشترین حجم تقاضا را به خود اختصاص داد.

در سوی دیگر بازار نیز دو هزار و 400 سهامدار سرمایه‌گذاری غدیر 9 میلیون سهم این شرکت به ارزش 35 میلیارد ریال را به فروش گذاشتند.
683 نفر نیز 5 میلیون سهم سایپا به ارزش 5/18 میلیارد ریال را در تالارهای مبادلات سهام عرضه کردند.

حجم عرضه داده پردازی ایران و سرمایه‌گذاری بهمن هم امروز به ترتیب به 7/1 میلیون سهم به ارزش 7 میلیارد ریال و 6 میلیون سهم به  ارزش 6 میلیارد ریال نزدیک شد.

رایان سایپا، سیمان دورود و سیمان شمال نیز از جمله شرکت‌هایی بودند که حجم عرضه سهام آ‌نها امروز بیش از سایر شرکت‌های بورسی بود.

نوسان شاخص
داد و ستدهای سهامداران بورس تهران امروز یکشنبه 19 شهریور 85 موجب شد شاخص کل قیمت سهام 4/12 واحد افزایش یافته به رقم 9 ه زار و 324 واحد نزدیک شود. در این روز شاخص عملکرد تالار اصلی با 14 واحد رشد مواجه شد و به 9 هزار و 103 واحد رسید. شاخص عملکرد تالار اصلی نیز 6 واحد دیگر بالا رفت تا رقم 9  هزار و 390 واحد را برای خود به ثبت رساند.

معاملات امروز بورس  تهران منجر به رشد 11 واحدی شاخص صنعت شد، به طوری که این شاخص که عملکرد شرکت‌های صنعتی حاضر در بورس را نشان  می‌دهد در پایان معاملات امروز به رقم 7 هزار و 450 واحد افزایش یافت، اما در مقابل شاخص واسطه‌گری‌های مالی امروز 5/11 واحد افت را در پرونده خود به ثبت رساند و به رقم 17 هزار و 498 واحد بازگشت.

کد خبر 3824

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز