دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۸۶ - ۱۸:۴۹
۰ نفر

معاون اول رئیس جمهوری در حاشیه مراسم بدرقه رسمی رئیس جمهوری به دوحه قطر، به تشریح دلایل تغییر وزرا در کابینه نهم پرداخت و گفت: رئیس جمهوری به دنبال آن است تا همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها در جهت اهداف و سیاست‌های دولت نهم حرکت کنند

و به همین دلیل با موافقت با استعفای برخی وزیران، می خواهد در مسیر منافع مردم، دستگاه مزبور با سرعت بالاتر حرکت کند و پذیرش استعفای فرشیدی نیز به همین دلیل بود.

پرویز داودی در ادامه سخنان خود که مهر آن را منتشر کرد، افزود: رئیس جمهوری در برخی اوقات تشخیص می‌دهد که در این مرحله باید نیرویی بر سر کار بیاید تا با فعالیت های بیشتر سیاست‌های دولت را پیش ببرد.

وی گفت: این تغییر نیز همانند تغییرات قبلی برای تحرک بخشیدن به فعالیت های وزارت آموزش و پرورش در چارچوب سیاست‌های دولت است.

استعفا یا برکناری؟

معاون اول رئیس جمهوری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا  فرشیدی استعفا کرده یا برکنار شده، تاکید کرد: در برخی موارد که شما نیز در گذشته شاهد آن بودید، شخصی استعفا می‌کند و رئیس جمهوری نیز استعفای او را می پذیرد، حال ممکن است تقصیراتی نیز داشته باشد به عنوان مثال می توان به وزرای گذشته اشاره کرد که استعفا کردند و رئیس جمهوری نیز با استعفای آنها موافقت کرد.

داودی همچنین درباره شایعه استعفای وزرای کار و کشور هم اظهار داشت: در خصوص جهرمی باید بگویم که این موضوع از سوی خود وی تکذیب شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: وزرا  سیاست‌هایی دارند و می خواهند آن را پیش ببرند، حال امکان دارد سیاست برخی وزارتخانه ها مثلا وزارت کار با سیاست پولی مالی و برخی سیاست های دیگر با هم منطبق نباشد که این موضوعات در کمیسیون های تخصصی دولت بحث و کار کارشناسی بالایی صورت می گیرد اما با این وجود می توان گفت که این اختلافات نتیجه‌اش برکناری شخص نیست.

معاون اول رئیس جمهوری همچنین در مراسم تودیع فرشیدی و معارفه علی احمدی حضور یافت و گفت: با شجاعت هایی که از سوی رئیس جمهوری می بینیم، شاهد تحرکات جدیدی در کشور نیز هستیم که تغییر سازمان مدیریت و برنامه ریزی و اجرای دقیق اصل 44 و تغییرات موجود در آن از جمله این تحرکات است.

به گزارش ایسنا، داودی در این مراسم ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش از این پس تنها وزارتخانه‌ای است که 2  وزیر خواهد داشت؛ زیرا سرپرست جدید این وزارتخانه با اعمال قدرت، فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و وزیر سابق نیز با همه‌ توان، همیار و همکار وی خواهد بود.

در این مراسم علی احمدی، سرپرست جدید وزارت آموزش و پرورش گفت: با وجود میل باطنی‌ام، حدود یک ماه پیش به من اعلام کردند که خود را برای تصدی این سمت آماده کنم، اما من حتی یک روز نیز برای این موضوع وقت نگذاشتم زیرا اصلا علاقه‌مند نبودم که جای کسی دیگر را بگیرم و در حال حاضر نیز تنها برای کمک‌ کردن در این سمت حضور دارم.

کد خبر 38250

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز