پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۵ - ۱۰:۰۳
۰ نفر

بازی اول در جام جهانی حکم دوگانه ای است که مسیر صعود یک تیم را هموار و از جهت دیگر آزمونی است برای تیمهایی که هنوز در بازیهای تدارکاتی اندک خود نتوانسته بودند،

جهانگیر کوثری:آزمایش واقعی و حقیقی روی تیم خود انجام دهند. تیمهایی که سازماندهی اصولی داشتند در همان بازی اول نیمی از بار خود را بستند تا در این مسیر پراتفاق دچار حادثه ای نشوند. آلمان، انگلیس، آرژانتین، هلند، مکزیک، پرتغال، ایتالیا، برزیل و حتی فرانسه و سوئیس، اما تیمهایی چون ایران که بازیهای تدارکاتی کمتری داشتند، در بازی اول خود دچار التهاب های رایج و آشنای فوتبال شدند. قدمت، سابقه، تاریخ، بازیکن، مربی، تماشاگر، امکانات، آرامش و حرفه ای بودن از فاکتورهایی است که در فوتبال امروز تأثیر عمده ای دارد. در بخش فنی و تکنیکی فوتبال نیز مدعیان بسیاری در این دوره وجود دارند.
امروز انگلیسی ها به سوئد نشان خواهند داد که در مقابل ترینیداد باید چگونه بازی کرد و سوئد در مقابل پاراگوئه راه صعود را پیدا خواهد کرد.
در گروه C آرژانتین استراتژی خود را برای قهرمانی نشان داد. آنها یک حریف بزرگ به نام ساحل عاج را از پیش رو برداشتند. زخم آفریقایی ها هنوز بر تن آرژانتین باقی است و پکرمن ریسک نکرد و با سه امتیاز از این بازی به سلامت گریخت. هلند نیز در یک بازی سخت و جنگهای تن به تن با گل روباه مکار خود «ارین روبن» از سد صربستانی گذشت که فردا بازی واقعی آنها را در مقابل آرژانتین خواهید دید. شخصاً خطرناک ترین تیم جام را صربستان می دانم. آنها نباید به هلند می باختند. تیم صربستان چون پهلوانان قد کشیده و تنومند به میدان آمدند، شاید اغراق نباشد که بگوئیم قوی ترین تیم از نظر بدنی صربستان باشد. آرژانتین روزگار سختی در مقابل صربستان خواهد داشت. فردا بازی زیگیچ با شماره 19 و یوتوویچ را با شماره 11 تماشا کنید و ببینید دفاعی توانمندتر از گاد راسیچ وجود دارد؟
در گروه F کرواسی سایه های برزیل قهرمان را از روی سر فوتبال جهان برداشت. اگر ذکاوت ذاتی کاکا نبود، شاید هرگز برزیل به گلی دست پیدا نمی کرد. کرواسی آرزو دارد یک بار دیگر با برزیل روبرو شود. تیم پرستاره طلایی برزیل قدرت را به کرواسی باخت و با یک حرکت استثنایی بر کرواسی پیروز شد. کرواسی چون چک یک تیم معتبر است و تا بالاهای جام هیجدهم می خواهد بیاید. ژاپن در هشت دقیقه اعتبار خود را خدشه دار کرد. استرالیا، آوار دیرهنگام خود را روی سر چشم بادامی های کم تجربه فرو ریخت. ژاپن که یک گل جلو بود به گاس هیدینک شعبده باز باخت.
در گروه H فرانسه در مقابل سوئیس بدقلق همان بود که انتظار می رفت. زیدان هنوز یک زیدان فرمانده است، اما مهره های کنار او و آنری درجات پائین تری دارند و وی در میانه میدان باید جور خیلی ها را بکشد. فرانسه و سوئیس امتیازات را تقسیم کردند تا شاید بتوانند توگو و کره جنوبی را پله صعود قرار دهندو  کره جنوبی با فداکاری، توگو را در بازی سخت و پرنفس برد .
کد خبر 383

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز