همشهری آنلاین: مدیر عامل سابق موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: در جامعه امروز، دفاع مقدس مظلوم است، یعنی با وجود ۴۲ هزار شهید درهشت سال جنگ هنوز نتوانسته ایم بخوبی این موضوع را برای نسل آینده بازگو کنیم .

دفاع مقدس

به گزارش، سردار جواد خضرایی روز چهارشنبه در مراسم معارفه مدیرعامل جدید این موزه ضمن تقدیر ازهمه عوامل موزه دفاع مقدس، شهرداری تهران و همه دست اندرکارانی که زحمات زیادی برای موزه انقلاب اسلامی کشیده اند، افزود: خدا را شاکرم که توانستم مدت 5 سال درباغ موزه دفاع مقدس برای نشر و محتوای فرهنگ دفاع مقدس خدمتی انجام دهم و البته که باید کارهای بیشتری دراین زمینه انجام شود.

وی درادامه سخنانش با اشاره به رویکردهای دفاع مقدس افزود: موضوع دفاع مقدس از دو منظر قابل توجه و بررسی است اول رویکرد تاکتیکی به جنگ و واقعیت های آن است که باید بطور جدی مد نظر قرار گیرد و دوم رویکردهای رفتاری و اخلاقی رزمندگان اسلام در جنگ است.معتقدم دفاع مقدس اولین جنگ پس از صدر اسلام است که درآن اخلاق، مروت، مردانگی و فتوت رشد و نمو داشته است.

خضرایی گفت: برای نشر فرهنگ دفاع مقدس دو اقدام لازم و ضروری است اول آنکه باید جنبه های تاکتیکی موزه را با ابرازهای دیجتیال و هنر به نسل آینده و امروز جامعه نشان بدهیم و دیگر آنکه مفاهیم دفاع مقدس را از چارچوب خارج کنیم و به برون چارچوب گسترش دهیم که در این زمینه ها اقداماتی انجام شده است.

وی با اشاره به راه اندازی شورای فرهنگی دفاع مقدس افزود: با این شورای فرهنگی توانسته ایم در 5 سال گذشته دهها موضوع مرتبط با دفاع مقدس را به تصویب برسانیم.

خضرایی گفت: متاسفانه دفاع مقدس اعتبار رفتاری ندارد و الهامات دفاع مقدس نتوانسته در جامعه ما بازتاب بیرونی پیدا کند.
وی ایجاد بانک جامع اطلاعاتی دفاع مقدس، کتابخانه جامع دفاع مقدس با موضوعات محتوایی و حمایت از پایان نامه های دکترا با موضوع دفاع مقدس را از جمله اقدامات انجام شده بیان کرد.

خضرایی اظهار کرد: باید در حوزه دفاع مقدس بتوانیم هم از لحاظ بصری و هم مفهومی، کارکردهای ارزشمند و قابل توجهی را به جامعه و نسل امروز ارائه دهیم و خوشبختانه باید بگوییم در اقدامات انجام شده در این بخش امروز بخش مفهومی دفاع مقدس از بخش بصری پیشی گرفته است.

کد خبر 384194

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha