شنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۶ - ۰۶:۳۴
۰ نفر

گروه ورزشی : در هفته چهاردهم لیگ برتر بسکتبال، مهرام با شکست دوباره صباباتری قهرمان ایران و آسیا در راه قهرمانی این فصل خط و نشان سختی کشید.

 صبا با تمام قوا برای جبران شکست بازی رفت گام به میدان گذاشت، اما مهرام به لطف توانمندی چهره‌های داخلی خود صمد نیکخواه‌بهرامی و مهدی کامرانی و تدبیر سنجیده‌تر مصطفی هاشمی توانست همه نقشه‌های قهرمان چندین ساله لیگ برتر را نقش بر آب سازد.

 در میدانی که تأثیرگذارترین بازیکنان خارجی حاضر در لیگ برتر در ترکیب دو تیم بودند، صمد نیکخواه بهرامی نه تنها بهترین بود بلکه با 5 ریباند موفق و 30 امتیاز بیشترین نقش را در تکرار پیروزی مهرام بر صبا داشت. کامرانی و حامد سهراب‌نژاد نیز در کنار تونی مدیسون عالی بودند و آرتور لانگ نیز در راه مهار جوزف گارس، غول دومنیکنی صبا تا قبل از 5 فوله شدن، موفق عمل کرد.

شروع توفانی

مهرام با ترکیب صمد نیکخواه، تونی مدیسون، مهدی کامرانی، حامد سهراب‌نژاد و آرتورلانگ شروعی توفانی برابر حریف باتجربه خود داشت. صباباتری نیز در شروع با آیدین نیکخواه بهرامی، سعید تابش‌نیا، ماکان دیوماسی، گارس و کرم احمدیان گام به میدان گذاشت.

 پرتاب‌های 3‌امتیازی و استفاده درست از فضاهای پیرامونی، این موقعیت را به مهرام داد تا به لطف دوندگی بیشتر و کار دفاعی بهتر زهر چشم سختی از حریف خود بگیرد. هنگامی که سوت پایان کوارتر اول به صدا درآمد، برتری 27 بر 18 مهرام روی تابلو به چشم می‌خورد. از کوارتر دوم به بعد حامد حدادی هم به ترکیب صباباتری اضافه شد و هر دو تیم به تناوب دچار تغییراتی شدند، اما در این کوارتر نزدیک هم مهرام 27 بر 24 پیروز شد تا نیمه اول را با برتری 51 بر 45 راهی رختکن شود.

موفقیت در پنالتی‌ها

تمرکز بهتر و برتری روحی مهرامی‌ها تا جایی بود که آنان از 11 پنالتی به دست آمده نیمه اول 8 ضربه را توسط تونی مدیسون، صمد نیکخواه بهرامی و آرتور لانگ (2 ضربه) و سهراب‌نژاد و کامرانی (یک ضربه) به گل تبدیل کردند، در حالی که صباباتری از 5 پنالتی خود تنها یک بار به شکل کامل توسط حامد آفاق صاحب 2 گل شد.

 برتری صبا در کوارتر سوم

صبا در کوارتر سوم از همان ابتدا با شوت‌های 3 امتیازی آفاق، احمدیان و آیدین و حضور موفق گارس و حدادی در ریباند زیر حلقه حریف در تلاش برای جبران امتیازات از دست رفته برآمد.

در این کوارتر که بهترین نمایش تیم صبا در طول 4 کوارتر بود، آنان توانستند 22 بر 18 بر مهرام پیروز شوند. در کوارتر چهارم مهرام دوباره به خود آمد که یاران صبا قادر به مقابله با تکنیک و سرعت حریف نشدند.

 با 5 فوله شدن حدادی و حامد آفاق، صباباتری از تب و تاب افتاد و مهرام نیز با بیرون رفتن آرتور لانگ به لطف تحرک قابل توجه کامرانی، آیدین کبیر، صمد نیکخواه و تونی مدیسون به اداره بازی پرداخت و با برتری چشمگیر 23 بر 11 در این کوارتر در پایان توانست با مجموع 92 بر 78 شکست سنگین‌تری را به نسبت دیدار قبل به قهرمان آسیا تحمیل کند.

 تواضع هاشمی، تحسین شاهین‌طبع

در پایان این بازی هاشمی مثل همیشه در برابر دوربین‌های تلویزیونی متواضع بود و برتری آشکار شاگردانش را به شانس و اقبال نسبت داد. از سوی دیگر شاهین‌طبع ضمن رضایت از بازی شاگردانش به تحسین قدرت تیم حریف پرداخت و گفت: پیروزی از آن تیمی شد که بهتر بازی کرد.

نتایج بازی‌های هفته چهاردهم

مهرام 92 – صباباتری 78

شهرداری گرگان 62 – بیم مازندران 97

ذوب‌آهن 99 – هیأت شهرکرد 61

 کاوه 87 – گل‌گهر 64

 پتروشیمی 83 – دانشگاه آزاد 88

کد خبر 38567

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز