دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۸۶ - ۰۸:۲۵
۰ نفر

گروه ورزشی: هفته پنجم دور برگشت یا به عبارتی بهتر بازی‌های هفته شانزدهم لیگ برتر بسکتبال را می‌توان هفته رؤیایی مرحله اول دانست.

 برخورد 4 تیم حاضر در مربع مدعیان دلیل اهمیت بازی‌های این هفته در مقایسه با هفته‌های دیگر است.

 از یک سو در تهران و در تالار آزادی مهرام، صدرنشین مسابقات با کاوه‌ای که هفته گذشته صباباتری را تا آستانه شکست پیش برد، دیدار می‌کند و صباباتری قهرمان ایران و آسیا نیز در اصفهان به دیدار ذوب‌آهنی می‌رود که به عنوان باسابقه‌ترین تیم لیگ یکی از 3 شکست دور رفت این تیم را رقم زد. جنگ در مربع مدعیان، سایر بازی‌های این هفته را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد.

 کاوه خسته، مهرام آماده

مهرام، قدرت جدید بسکتبال ایران برای حفظ صدرنشینی خود در پایان بازی‌های دوره‌ای پس از تکرار پیروزی رفت مقابل صباباتری دو حریف جدی دیگر دارد. یکی از این دو حریف قهرمان فصل پیش لیگ دسته یک است که امروز با آن بازی می‌کند و دیگری ذوب‌آهن که خاطره خوبی از بازی رفت مقابل این تیم ندارد.

کاوه در شرایطی برابر مهرام آماده صف‌آرایی می‌کند که آثار خستگی بازی سنگین برابر صبا را هنوز به همراه دارد. در دور رفت هم صباباتری راه غلبه بر کاوه را برای مهرام آسان کرد و امروز هم همین سناریو در حال تکرار است. در آن بازی هم کاوه تمام توان خود را در بازی با تیم پرمهره صبا خرج کرد و هنگام رسیدن به مهرام هیچ نشانی از آن تیم شاداب نداشت. باید دید این بار فرزاد کوهیان، سرمربی جوان کاوه چه تدبیری برای رویارویی مجدد با صدرنشین اندیشیده است. جدال کاوه و مهرام، جدال سرعتی‌ترین تیم‌های لیگ برتر است.

ذوب‌آهن – صباباتری؛ جذاب و دیدنی

 در اصفهان، ذوب‌آهن با ساز و برگ کافی در اندیشه گرفتن انتقام شکست بازی رفت از صباباتری، تمرینات هفتگی خود را دنبال کرده است. برخورد صبا و ذوب‌آهن مدعیان قدیمی و جدید لیگ برتر بسکتبال همواره جذاب و دیدنی بوده است. صبا که به گفته شاهین طبع نقاط ضعفش را شناسایی کرده، دیگر قصد باختن به هیچ تیمی را ندارد و در آن سوی میدان محسن صادق‌زاده، سنتر سابق تیم‌ملی با امیدواری از حضور ذوب‌آهن در جمع 3 تیم برتر فصل جاری می‌گوید.

 سرمربی ذوب‌آهن به قدرت جوانانش اطمینان دارد و معتقد است اگر خارجی‌های این تیم در اندازه‌های خود ظاهر شوند، صبا با دستانی پر از اصفهان خارج نخواهد شد. صباباتری هم با جا افتادن حامد حدادی در ترکیب تیم و بازی چرخشی حدادی و جوزف گارس در شرایط مختلف بازی در مناطق 4 و 5 در دیدار مقابل کاوه نشان داده است که این دونفر می‌توانند با نقش‌آفرینی و تغذیه یکدیگر در زیر حلقه رقبا امتیازات باارزشی از حریفان بگیرند. همکاری این دو بازیکن یکی از دلایل برتری صبا مقابل کاوه بود.

 مشکل این روزهای صباباتری نداشتن یک گاردرأس مطمئن است، بازیکنی که بتواند مانند آندره پیتس خیال شاهین‌طبع و صبا را آسوده سازد. ماکان دیوماسی فرانسوی در فصل جاری آن بازیکن آماده‌ سال پیش نیست و با آماده شدن او و رهایی محمدرضا اسلامی از بند مصدومیت، صبا مطمئناً در مراحل حذفی چهره واقعی‌اش را رو خواهد کرد.

 در سایر بازی‌های این هفته، پتروشیمی میزبان آرارات است. پتروشیمی پس از پیروزی باارزش پنجشنبه‌شب در قزوین فقط به برد پرگل در بازی با آرارات می‌اندیشد. توری برگنر تا حدودی خیال مهران حاتمی را آسوده کرده است، اما پتروشیمی برای تکرار نتایج دو فصل گذشته راه دشواری پیش‌رو دارد.

 پتروشیمی با وجود سرمایه‌گذاری بیشتر نسبت به گذشته تا این‌جای مسابقات هم در والیبال و هم در بسکتبال حضوری ناموفق داشته است، مگر آنکه تیم بسکتبالش بتواند در مراحل حذفی جبران مافات کند.در بابل، بیم مازندران به مصاف گل‌گهر سیرجان می‌رود. بیم پس از چند بازی ناامیدکننده دو هفته‌ای است که در سایه درخشش ایمان زندی و پویا تاجیک از پیله ناکامی خارج شده و امروز هم می‌تواند روی برد مقابل گل‌گهر حساب کند. گل‌گهر با تیمی بومی هفته گذشته ذوب‌آهن را سخت آزار داده است.

در گرگان شهرداری این شهر با روحیه‌ای بهتر از هفته‌های پیش ناشی از تلافی شکست دور رفت برابر دانشگاه آزاد در تهران با پردیس متحد قزوین روبه‌رو می‌شود. انور کلیم کلمن در بازی با دانشگاه عالی ظاهر شد. آمادگی این بازیکن و جدال خارجی‌های دو تیم به خصوص جوبار اسمیت و کلمن می‌تواند صحنه‌های زیبایی در سالن بسکتبال شهر گرگان خلق‌کند.

 در تهران، برخورد دانشگاه آزاد و هیأت شهرکرد به عنوان دو تیم انتهای جدول تیم برنده را یک پله در جدول صعود می‌دهد. دانشگاه آزاد بدون خارجی‌های خود حرفی برای گفتن ندارد.

برنامه بازی‌های دوشنبه 26 آذر

کاوه – مهرام

 ذوب آهن – صباباتری

 پتروشیمی – آرارات

 شهرداری گرگان – پردیس قزوین

 بیم مازندران – گل‌گهر

 دانشگاه آزاد –شهرکرد

کد خبر 39373

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز