شنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۶ - ۱۹:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: تاثیر آنفلوآنزا در حمله قلبی و سکته مغزی، اصافه وزن کودکان و ابتلا به بیماری قلبی در سنین بالا و عوارض ابرچسب جراحی یافته‌های پزشکی آنلاین امروز هستند.

آنفلوآنزا خطر حمله قلبی یا سکته مغزی را دوبرابر می‌کند

ای‌بی‌سی‌نیوز: بر اساس نتایج بررسی که در "نشریه قلب اروپا" منتشر شده است خطر بالقوه دچار شدن به حمله قلبی یا سکته مغزی در هفته  متعاقب ابتلا به عفونت تنفسی آنفلوآنزا دوبرابر می‌شود، اما پس از آن این خطر فروکش می‌کند.
دانشمندان می‌گویند این بررسی شواهدی قانع‌کننده در  این مورد فراهم می‌کند که افراد دچار بیماری قلبی باید هر سال واکسن آنفلوآنزا بزنند.


بچه‌های سنگین‌وزن و خطر بیماری قلبی در سنین بالا

ام‌اس‌ان‌بی‌سی: پژوهشگران نشان داده‌اند که هر چه یک کودک بین 7 تا 13 سال اضافه‌وزن بیشتری داشته باشد، در معرض خطر بیشتر ابتلا به بیماری قلبی در سنین بزرگسالی است. این رابطه در پسرها قوی‌تر بود و با بالارفتن سن نیز افزایش می‌یافت.

همه‌گیری فزاینده چاقی کودکان کارشناسان را نگران کرده است که این روند به افزایش میزان حملات قلبی و سکته‌های مغزی زودرس خواهد انجامید.

آیا ابرچسب برای ترمیم  زخم مفید است؟

نیویورک تایمز: بسیاری اعتقاد دارند که ابرچسب ساخته‌شده از سیانوکریلات در صورتی که بر روی زخم‌ها به کار رود، می‌تواند به سرعت خونریزی را متوقف کند و باعث جاگذاری کمتر شود.

اما بررسی‌ها نشان می‌دهند که گرچه این چسب می‌تواند در موارد فوریت‌های پزشکی مفید باشد، این چسب به خصوص اگر در زخم‌‌های عمیق به کار رود، در واقع پوست را تحریک می‌کند، سلول‌ها را می‌کشد، و باعث عوارض جانبی دیگری می‌شود.

کد خبر 38613

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز