همشهری آنلاین: جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش های استکبار برای نتیجه دادن همه پرسی کردستان عراق گفت: خبر تعلیق این همه پرسی میخ دیگری بر تابوت آمریکا و رژیم صهیونیستی است که امید زیادی برای به سرانجام رسیدن آن داشتند.

 حسین سلامی

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی روز چهارشنبه در یادواره شهدای مدافع حرم استان و شهید شاخص کشوری 'محمدسعید جعفری' و چهار هزارو 400 شهید شهرستان کرمانشاه که در حسینیه ثارالله سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: سیاست امروز دنیای استکبار تجزیه کشورهای اسلامی منطقه است.

وی با بیان اینکه آمریکا و کشورهای استکباری بشدت از کوچک شدن کشورهای منطقه و استقلال قومیت های مختلف حمایت می کنند تا برای ادامه حیات به آنان متکی و وابسته باشند، گفت: این موضوع بسیار خطرناک است و جمهوری اسلامی با قدرت مقابل این سیاست ایستادگی خواهد کرد.

سرتیپ پاسدار سلامی ادامه داد: آمریکا در دنیای کنونی نقشی بسیار ضعیف و حاشیه ای در تحولات منطقه دارد که تعیین کننده نیست و این حاکی از ناتوانی و ضعف آن هاست، ضعفی که در یمن، بحرین، پاکستان، افغانستان و ... مشاهده شد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران به زوال آمریکا طی سال های اخیر اشاره و با بیان اینکه این کشور دیگر سیمای یک قدرت جهانی همچون دهه های گذشته را ندارد، افزود: با نگاهی به سخنان اخیر رئیس جمهوری این کشور می توان اعتراف به شکست را در سخنانش مشاهده کرد.

وی خاطرنشان کرد: سخنان اخیر رئیس جمهوری آمریکا نشانگر ظهور یک قدرت جدید در جهان کنونی بود که برای مسلمانان دنیا تکیه گاهی امن و قابل اعتماد به شمار می رود و آن قدرت بزرگ نامش ایران است.

سردار سلامی گفت: امروز هرچه ایران به قدرتی قابل اعتماد در دنیا تبدیل می شود در مقابل آمریکایی ها روز به روز غیرقابل اعتمادتر شده و عملا اعتبار خود را از دست داده اند.

وی تصریح کرد: رفتارهای چند سال اخیر سران آمریکا که در دوران ریاست جمهوری جدید آن ها به اوج رسیده باعث شده که دیگر هیچ کشوری روی قول و قرار آن ها حساب نکند.

این مقام ارشد نظامی در ادامه به تلاش های آمریکا و استکبار طی 40 سال اخیر برای ضربه زدن به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: آن ها در این همه سال تمام ظرفیت و توان و امکانات خود را به کار گرفتند تا انقلاب ما را شکست دهند اما هربار شکست خورده تر از قبل میدان را ترک کردند.

سردار سلامی یادآور شد: استکبار از اینکه ایران اسلامی با الگوی ولایت فقیه و با پیام عدالت، آزادی و برابری، کرامت، شرافت، استقلال و اخلاق مداری برنامه های خود را مقتدرانه پیش می برد بسیار نگران و مضطرب است.

وی با یادیاوری اینکه نگرانی آمریکا و استکبار از پیشرفت های خیره کننده ایران در این مدت با وجود تمامی تهدیدها و تحریم ها، جدی است، اظهار داشت: شکست های پیاپی آن ها و نتایج خفت باری که کسب کرده اند باعث کینه و عصبانیتشان شده است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه به سخن 40 سال پیش امام راحل که فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، اشاره و تاکید کرد: آن شعار معنادار امروز به واقعیت تبدیل شده و برای جهانیان به اثبات رسیده است.

سردار سلامی، اقتدار امروز ایران اسلامی را مرهون جانفشانی و رشادت های شهدای این آب و خاک دانست و گفت: بدون مقاومت و فرهنگ ایثار و شهادت نمی توان با قدرت های جهانی مقابله کرد.

وی گفت: برای ملتی که روحیه ایثار و شهادت و از خودگذشتگی در آن موج می زند شکست بی معناست و روز به روز نیز با همین تفکر شهادت طلبی بر قدرتش افزوده می شود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود از ایستادگی و مقاومت مردم کرمانشاه در برهه های مختلف بخصوص در دوران دفاع مقدس تجلیل کرد و افزود: مردم با صلابت این دیار همواره مدافعان خوبی برای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده اند.

سردار سلامی گفت: افتخارآفرینی و آوازه رشادت های مردم استان کرمانشاه هرگز از خاطر ملت ایران نمی رود، استانی که جوانانش در غیرت و شهامت زبانزد هستند.

وی در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای استان و 4400 شهید شهرستان کرمانشاه و همچنین شهدای مدافع حرم استان، از شهید 'محمدسعید جعفری' شهید شاخص کشور نیز یاد کرد و گفت: بهترین تعبیر برای این شهید والامقام سخنان رهبر معظم انقلاب بود که از وی به عنوان 'شهید پیشرو و پیشتاز' یاد کردند.

استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس و پس از آن حدود 10 هزار شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرد که 4400 شهید متعلق به شهرستان کرمانشاه هستند.

 

کد خبر 386307

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha