گروه حوادث: کارآگاهان پلیس، عملیات گسترده‌ای را برای به دام انداختن جوان شروری آغاز کرده‌اند که قصد داشت با تهدید و اقدامات مجرمانه، برادر تبهکارش را از زندان آزاد کند.

این مرد پس از دستگیری برادرش در جریان سرقت‌های خونین شیراز و اصفهان، با همدستی دیگر اعضای خانواده‌اش یک مامور پلیس را مجروح و یک توریست خارجی را نیز به قتل رسانده است.

پانزدهم مهرماه امسال، کارآگاهان پلیس آگاهی اصفهان از ماجرای سرقتی مسلحانه در خیابان امیر کبیر با خبر شده و به سرعت عازم محل حادثه شدند.

در حالی که بررسی‌ها نشان می‌داد در جریان این سرقت، 2 نقابدار مسلح با حمله به سرنشینان یک خودروی پژو آنها را به رگبار بسته و خودرو را به سرقت برده‌اند، کارآگاهان 2 سرنشین پژو را به بیمارستان انتقال داده و جست‌وجو برای شناسایی و دستگیری سارقان نقابدار آغاز شد.

بررسی ها برای شناسایی سارقان ادامه داشت که 2 روز بعد از سرقت خودرو، 4 مرد مسلح با حمله به یک طلافروشی در اصفهان صاحب طلافروشی را به رگبار بسته و برادر وی را نیز به شدت مجروح کردند. آنها سپس با سرقت 6 کیلو طلا و جواهر پا به فرار گذاشتند.

از آنجا که شیوه سرقت‌ها و شلیک های بی مقدمه نشان می‌داد کارآگاهان جنایی با یک گروه از سارقان بی رحم و خشن روبرو هستند، تحقیقات بر روی شناسایی خودروی مسروقه به عنوان تنها سرنخ پرونده ادامه یافت.

مدتی بعد کارآگاهان به سرنخ‌‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد این سارقان خشن علاوه بر اصفهان، سرقت‌های خونین دیگری نیز در شیراز داشته‌اند.

کارآگاهان در ادامه بررسی‌ها دریافتند اعضای این باند خطرناک سال گذشته نیز با حمله به یک لاستیک‌فروشی در شیراز، صاحب آن را به قتل رسانده و دست به سرقت از آنجا زده بودند.

آنها همچنین اوایل امسال به یک سنگبری در این شهر یورش برده اما پس از به قتل رساندن مالک آن موفق به سرقت نشده و گریخته بودند. سارقان مسلح در 27 مرداد نیز دست به سرقت از یک طلا فروشی در 20 متری شهرک سعدی شیراز زده بودند که در جریان آن 2 نفر را به رگبار بسته و مجروح کرده بودند. 

با به دست آمدن این اطلاعات، پلیس که خود را در برابر یک باند مخوف و خطرناک می‌دید، با تشکیل چند گروه مشترک از کارآگاهان اصفهان و شیراز، به تحقیقات تخصصی دامن زد تا اینکه مدتی بعد مشخص شد اعضای باند بعد از سرقت طلاها، با مقداری از پول حاصل از فروش آنها، محموله 300 کیلویی تریاک  خریداری  کرده‌ و قصد انتقال آن به شیراز را دارند.

به این ترتیب، 7 عضو اصلی باند که بین 20 تا 49 سال سن داشتند شناسایی و در عملیاتی یک ساعته به دام افتادند. با کشف  مقدار زیادی از طلاهای مسروقه، جلیقه‌های ضد گلوله،  کلاه پلیس و اسلحه جنگی درمخفیگاه‌ اعضای باند، آنها لب به اعتراف گشوده و به سرقت های خونین در شیراز و اصفهان اعتراف کردند. به دنبال این اعترافات، برای متهمان قرار بازداشت صادر و همگی آنها روانه زندان شدند.

هنوز مدتی از دستگیری اعضای این باند نگذشته بود که برادر یکی از سارقان به نام صابر در تماس با پلیس اصفهان تهدید کرد اگر برادرش آزاد نشود دست به انتقامجویی خواهد زد.
در حالی که ماموران پلیس، بدون هراس از تهدیدهای جوان تبهکار، در جستجوی وی بودند، وی دهم آذرماه وارد کیوسک اداره اتباع بیگانه در خیابان چهارباغ شد و با یک قبضه اسلحه کمری یک مامور پلیس را هدف گلوله قرار داد.

این مرد پس از آن سوار بر یک موتورسیکلت پا به فرار گذاشت.

به دنبال این شلیک خونین، تحقیقات ماموران برای دستگیری صابر ادامه یافت تا اینکه وی به همراه اعضای خانواده‌اش، بعدازظهر یکشنبه گذشته به یک توریست خارجی در مقابل یکی از ترمینال‌های اصفهان حمله برده و با شلیک گلوله این مرد را در مقابل چشمان همسرش به قتل رساند.

یک مقام قضایی در اصفهان در گفت‌وگو با همشهری با بیان این خبر گفت: به دنبال این حمله مرگبار، دستور چاپ بدون پوشش چهره‌ متهمان صادر شده است و کسانی که از مخفیگاه این متهمان خطرناک اطلاع دارند ماجرا را به پلیس 110 اطلاع دهند.

کد خبر 38813

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز