گروه حوادث: سارق کیف قاپ زمانی که از دستگیری 2 همدستش خبردار شد، از کشور خارج شد، اما نمی‌دانست اینترپل (پلیس بین‌الملل) رد او را تا یونان هم دنبال می‌کند.

ظهر سیزدهم مرداد‌ماه، راننده خودرو پرایدی که در بزرگراه بعثت در حال حرکت بود، از آیینه خودرو خود 2 موتورسوار را دید که از مدتی قبل در تعقیب او بودند، راننده که به موضوع مشکوک شده بود سرعت خود را کاهش داد تا موتورسواران از کنارش رد شوند، اما 2 جوان موتور سوار پس از نزدیک شدن به خودرو در یک حرکت ناگهانی، گوشی تلفن همراه او را که روی داشبورت قرار داشت ربوده و به سرعت دورشدند.

راننده اگر چه در ابتدا غافلگیر شده بود، اما بعد از لحظاتی کوتاه تصمیم گرفت سارقان را تعقیب کند و به این ترتیب تعقیب و گریز آغاز شد.

اما هنوز زمان زیادی نگذشته بود که موتورسیکلت تصادف کرد و راننده توانست یکی از سارقان را که از ناحیه پا مجروح شده بود به دام بیاندازد.

با اعلام این گزارش به مرکز فوریت‌های پلیسی 110، مأموران کلانتری 130 نازی آباد به سرعت در محل حاضر شده و سارق جوان را که میثم نام داشت به پایگاه هفتم آگاهی پایتخت انتقال   و تحت بازجویی قرار دادند.

کارآگاهان به محض دیدن میثم متوجه شدند که وی یک سارق سابقه دار است که مدتی قبل به اتهام مشابهی دستگیرشده بود، اما با سپردن وثیقه آزاد شده و بار دیگر سرقت‌های خود را از سر گرفته بود.

با مشخص شدن این موضوع، میثم تحت بازجویی‌های فنی و پلیسی قرار گرفت و به 50 فقره سرقت با همدستی 2 نفر از دوستانش به نام‌های کاظم و احسان اعتراف کرد.

مرد جوان به کارآگاهان گفت: از مدتی قبل با تشکیل باند سرقت، خودروهایی را که سرنشین زن داشتند شناسایی  و آنها را با موتورتعقیب می‌کردیم.

وقتی خودرو وارد منطقه خلوتی می‌شد، در یک لحظه اقدام به سرقت گوشی موبایل یا کیف‌دستی راننده که روی صندلی یا داشبورت خودرو قرار داشت کرده و فرار می‌کردیم.

سپس اموال با ارزش داخل کیف را سرقت کرده و مدارک را به صندوق پست می‌انداختیم و بدون آنکه ردی از خودمان برجای بگذاریم دست به سرقت بعدی می‌زدیم.

بیشتر سرقت‌هایمان را هم در محدوده خانی‌آباد، نازی‌آباد، اتوبان بعثت و میدان بهمن انجام می‌دادیم. با اعترافات میثم، کاظم در مقابل خانه اش دستگیر شد.

فرار به یونان

کاظم در بازجویی های پایگاه هفتم آگاهی با اعتراف به شرکت در سرقت‌ها، مدعی شد همدست دیگرشان به نام  احسان بعد از شنیدن خبر دستگیری آنها  به یونان گریخته است، به این ترتیب دادیار پرونده از کارآگاهان  اینترپل خواست رد متهم را در یونان شناسایی کنند.


تصویر بدون پوشش متهمان به دستور دادیار شعبه 6 دادسرای ناحیه 16، برای شناسایی  منتشر می‌شود، شاکیان احتمالی می‌توانند به پایگاه هفتم آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 34363

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز