سه‌شنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۶ - ۱۰:۰۱
۰ نفر

نتایج یک تحقیق جدید که در آمریکا انجام شده است نشان می‌دهد طلاق، علاوه بر اثرات منفی روانی بر سلامت افراد، بر محیط ‌زیست هم تأثیر منفی می‌گذارد!

 نتایج تحقیقات 2 محقق از دانشگاه ایالت میشیگان نشان داده است که طلاق موجب می‌شود میزان استفاده از کالاهای مصرفی حداکثر 61 درصد افزایش یابد و این مسئله باعث آلودگی محیط‌ زیست و افزایش گازهای گلخانه‌ای شود.

 این 2محقق در ادامه به بررسی اثرات طلاق در 11 کشور و صدماتی که این پدیده رو به رشد به محیط‌زیست وارد می‌کنند پرداختند.

 نتایج این تحقیق که در مجله Proceedings of National Academy of Science منتشر شده است و اولین تحقیق در نوع خود محسوب می‌شود، نشان می‌دهد هربار که طلاقی اتفاق می‌افتد، تعداد افراد خانواده کمتر می‌شود و هرکدام از اعضای جدا شده خانواده قبلی در مکان دیگری زندگی می‌کنند. نتیجه این امر هم، مصرف بیشتر انرژی و آب است.

پروفسور جیانجو از دانشگاه میشیگان که در این تحقیق مشارکت داشته است، می‌گوید: تعداد منازل مسکونی در جهان به سرعت رو به افزایش است، حتی سریعتر از روند افزایش تعداد مردم جهان وعلت اصلی این امر طلاق است. وی افزوده است که این مشکل فقط مخصوص ایالات متحده نیست، بلکه این تحقیق نشان می‌دهد بسیاری از کشورها مانند برزیل، کاستاریکا و چین نیز با این مشکل مواجه هستند.

رقم طلاق در دهه 70 در آمریکا 5 درصد بود که این میزان در سال 2000 به 15 درصد رسید. این رقم در بین کشورهای در حال توسعه‌ای چون هند و چین و کشورهای کاتولیکی مثل ایتالیا و پرتغال که به صورت سنتی ازدواج می‌کنند، 7 درصد است.

 برپایه این تحقیقات، تنها در آمریکا طلاق سالانه موجب افزایش مصرف 73 میلیارد کیلووات بر ساعت برق و 2 هزار و 373 میلیارد لیتر آب می‌شود. این رقم موجب می‌شود که 46 درصد بر هزینه آب و 56 درصد بر هزینه برق افزوده شود. همچنین صرفه جویی در مصرف انرژی در خانواده‌های طلاق گرفته بین 27 تا 41 درصد کاهش می‌یابد.

 به اعتقاد این دانشمندان، اگر ساکنان زمین می‌خواهند دنیایی پاک و بدون گازهای گلخانه‌ای و آلودگی‌های زیست‌محیطی داشته باشند، باید به پیوندهای ازدواج و حفظ خانواده احترام بگذارند.

کد خبر 38859

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز