چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۶ - ۰۷:۲۶
۰ نفر

مهدی ربوشه: مجید جلالی که به استقلال اهواز در یک اظهار نظر جدید مدعی قهرمانی با این تیم شد.

مجید جلالی سال گذشته با شکست دادن استقلال اهواز از پاس کنار گذاشته شد. او با برد از پاس جدا شد، اگرچه کلاً نتایج ضعیفی را کسب کرده بود. حالا از روزی که وی مقابل دوربین‌ها با بغض از تیمش خداحافظی کرد تقریباً یک سال می‌گذرد. او حالا به استقلال اهواز رفته و در یک اظهار نظر جدید،‌ وعده قهرمانی با استقلال اهواز را داده است.

  •  آقای جلالی! در برنامه نود حرف‌های عجیبی مطرح کردید. واقعاً اعتقاد دارید که پرسپولیس یا سپاهان قهرمان لیگ امسال نخواهند بود؟

 ببینید، من با توجه به تجربیات قبلی آن حرف‌ها را مطرح کردم. سپاهان نسبت به دیگر تیم‌های لیگ، شکل بهتری دارد اما تجربه همان چیزهایی را ثابت می‌کند که در حال حاضر سپاهان با آن دست به گریبان است.

  •  چطور؟

خب، آنها شکننده شده‌اند. یعنی بعد از یک دوره موفق با چالش‌هایی روبه‌رو شده‌اند. حتی شنیده‌ام که آقای ساکت گفته؛ می‌خواهم استراحت کنم.

  •  پس به نظر شما سپاهان اشباع شده. درست است؟

نه به این شدت. اما در رویارویی با مشکلات اخیر، آنها واکنش تازه و متفاوتی نشان نداده‌اند. البته این مشکل همه تیم‌هایی است که طی این سال‌ها به قهرمانی رسیده‌اند و فقط مختص سپاهان نیست.

  • درباره پرسپولیس چطور؟ آیا آنها را نیز به همین دلیل قهرمان تلقی نکردید؟

ماجرای آنها فرق می‌کند. پرسپولیس را نه به دلیل اشباع شدن که با توجه به مسائل دیگری، شانس اصلی قهرمانی ندانستم. این درست که آنها 16 هفته نباخته‌اند اما من در فوتبالی که پرسپولیس ارائه می‌دهد، کیفیتی ندیدم. بهتر بگویم که پرسپولیس صرفاً با چینش خوب و مدیریت به این مرحله رسیده.

  •  اما چینش خوب یکی از ظرافت‌های مربیگری است.

 همین‌طور است. اما بازیکنانی که پرسپولیس دارد این کار را اتفاقاً آسان کرده است.

  • آمار می‌گوید که پرسپولیس به موفقیت رسیده. این‌طور نیست؟

ببینید، آنها صرفاً نتیجه‌گرایانه بازی می‌کنند. این موفقیت، پایدار نخواهد بود. از طرفی 17 بازی نیم فصل دوم، اتفاقات عجیبی را رقم خواهد زد. من از این بابت مطمئن هستم.

  • آیا مجید جلالی این بار هم به معادلات لیگ، کاملاً فنی نگاه می‌کند؟ شاید شما قصد دارید با این حرف‌ها، علیه تیم‌هایی که شانس اصلی قهرمانی هستند موج منفی ایجاد کنید؟

 نه، اصلاً به دنبال جنگ روانی نیستم. به هیچ‌وجه دوست ندارم با چنین ترفندهایی تیمم را به پیشرفت و موفقیت برسانم. هر کسی هم که این‌طور فکر می‌کند در اشتباه است. از همه توقع دارم که روی این تحلیل فکر کنند و حرف‌هایم در برنامه نود را به مثابه جنگ روانی تلقی نکنند.

  •  حرف‌های شما به طور حتم واکنش‌هایی را در برخواهد داشت.

بله، آماده واکنش‌ها هستم.

  •  اما شاید حرف‌های شما در نهایت به ضرر استقلال اهواز تمام شود. یعنی تیم‌هایی مثل سپاهان و پرسپولیس برای رد تحلیل شما به خصوص در نیم‌فصل‌دوم، چهره متفاوتی از خود نشان دهند.

حتی اگر چنین اتفاقی هم بیفتد، ناراحت نمی‌شوم.

  • آقای جلالی! شما حالا فقط یک کارشناس نیستید. هدایت استقلال اهواز را بر عهده دارید.

منظور شما را کاملاً می‌فهمم. اما هیچ اشکالی ندارد که در فضایی دوستانه با یکدیگر رقابت نزدیکی داشته باشیم. چه اشکالی دارد که حرف‌های من برای سپاهان و پرسپولیس عامل تحریک‌کننده‌ای باشد؟ در این صورت از رقابت با آنها بیشتر استقبال می‌کنم.

  • در استودیوی برنامه نود از ذهن مجید جلالی چه چیزهایی گذشت که به یک‌باره تصمیم گرفت پرسپولیس، سپاهان، صباباتری و استقلال را از معادلات قهرمانی لیگ هفتم کنار بگذارد؟

خب، دیدید که من به طور مستقیم اشاره‌ای نداشتم. اتفاقاً این را هم بگویم که همین تیم‌ها ممکن است در نیم‌فصل‌دوم چهره دگرگون‌شده‌ای از خود نشان دهند.

  •  آیا قصد نداشتید از قهرمان شدن استقلال اهواز حرف بزنید؟

من دوست ندارم حرفی بزنم که بعدها بابت آن تحت فشار قرار بگیرم. اما برای چند لحظه این رویای دست‌یافتنی از ذهنم گذشت. هر چند که ترجیح دادم به طور مستقیم درباره‌اش حرف نزنم.

  •  اما سفر طولانی‌مدت شما این رویای دست‌یافتنی را به مخاطره می‌اندازد.

 نگران نیستم. هر چند اگر طی این مدت خودم در تمرینات حضور داشتم، بهتر بود و کار زودتر به نتیجه می‌رسید اما به کادر فنی برنامه‌ها را گفته‌ام و از این بابت با خیال آسوده عازم حج خواهم شد.

  •  شما می‌توانید برگردید و استقلال اهواز را قهرمان لیگ هفتم کنید؟

ما می‌توانیم قهرمان شویم. این پتانسیل را داریم. البته امتیازات زیادی از دست رفته. این در حالی است که استقلال اهواز تیم جوانی است.

  •  کار کردن با این تیم برای شما سخت است؟

به هیچ‌وجه. کار کردن با تیم‌های کم‌انگیزه، کار خیلی سختی است. در حالی که من بازیکنانم را سرشار از روحیه دیدم. در بازی با پاس همدان آن قدر خوب دویدند که من هم احساساتی شده بودم تا جایی که ترجیح دادم سقف نیمکت را رها کنم و بیایم کنار زمین. دوست داشتم من هم مثل آنها زیر باران خیس شوم.

  • قصد دارید در استقلال اهواز چه اتفاقی را رقم بزنید؟

 من با همان شعار همیشگی‌ام برگشته‌ام. دوست دارم تأثیرگذار باشم. این مسئله را با کیفیت تیمم ثابت می‌کنم. به دنبال مسائل حاشیه‌ای و جنگ روانی هم نیستم.

  • در استقلال اهواز صرفاً با این شیوه به هدف خود نمی‌رسید. قبول دارید؟

 من معتقدم این شخصیت مربی است که جریان‌ها را شکل می‌دهد و کنترل می‌کند. بازیکن و تماشاگر به مربی نگاه می‌کند. در اهواز دو کار را می‌توانم انجام دهم؛ به حاشیه‌ها دامن بزنم و یا اینکه آنها را مهار کنم.

  • وقتی جایگزین فیروز کریمی شدید، او با ادبیات خاص خودش حتی از دایره طنز نیز فاصله گرفت و در مصاحبه‌ای گفت: بهتر است جلالی خودش برود، وگرنه کامپیوترش را خرد می‌کنم. چرا در مقام پاسخگویی برنیامدید؟

 بعد از 6 دهه که از فوتبال ما می‌گذرد معتقدیم که استعدادهای انسانی بالایی در اختیار داریم. اما با این حال خیلی‌ها می‌گویند ما مربی توانمند نداریم. چرا؟ چون به عقیده من در مسائل فرهنگی رشد نداشته‌ایم. ادبیات حاکم میان مربیان، باید ترمیم شود. خیلی چیزها باید اصلاح شود. در این صورت ذهنیت ناکارآمد بودن مربی ایرانی هم تغییر خواهد کرد.

  •  چرا مقابل کریمی سکوت کردید؟

جواب آقای کریمی را ندادم چون می‌دانستم که چند روز بعد آن حرف‌ها را تکذیب می‌کند. شاید هم اصلاً آن حرف‌ها را نزده بود.

  • از این بابت مطمئن نباشید.

 اتفاقاً با خود فیروز کریمی حرف زدم. می‌گفت که هرگز چنین مصاحبه‌ای نکرده. به هر حال من به دنبال چیزهای دیگری هستم.

  •  اما این اولین بار نبود که فیروز کریمی درباره شما حرف‌های عجیب و غریبی مطرح می‌کرد.

خب، من بیشتر سکوت می‌کنم. مواقعی هست که اگر سکوت کنم صرفاً به معنای مدارا نیست.

  •  چه معنایی دارد؟

دفاع از چیزهای بزرگتر. موفقیت تیمم از همه چیز برایم مهم‌تر است. وقتی برگشتم، خیلی چیزها را ثابت می‌کنم.

کد خبر 38955

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز