چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۶ - ۱۹:۰۹
۰ نفر

اعلام حکم حبس ابد رابرت پیکتون که با شادی زیاد کانادایی ها همراه بود، در حالی صورت می‌گیرد که جنایتکار کانادایی به قتل حداقل 26 زن ناپدید شده متهم بود.

به گزارش بی.بی.سی، درنخستین ماه‌های سال 1997 ، کارآگاهان جنایی پلیس کانادا در جریان تحقیقات روی ماجرای مرموز ناپدید شدن زنان خیابانی، به مالک یک مزرعه پرورش خوک در اطراف ونکوور به نام رابرت پیکتون مشکوک شده و اقدام به بازرسی مزرعه وی کردند اما در این بررسی ها هیچ سرنخی درباره دخالت این مرد به دست  نیامد.

وقتی کارآگاهان جنایی در ادامه تحقیقات خود در سال 2002 تکه‌هایی از بدن 2 زن را در فریزر پیکتون، در یک سطل آشغال و زمین‌های اطراف خوکدانی وی پیدا کردند، دیگر هیچ شکی درباره اینکه وی قتل های زنجیره‌ای را رقم زده باقی نماند.

با به‌دست آمدن این اطلاعات، پرهزینه‌ترین تحقیقات جنایی کانادا با اعتیار 100 میلیون دلار به اجرا گذاشته شد و سرانجام کارآگاهان توانستند شواهدی درباره ارتکاب 6 قتل توسط پیکتون به دست آورند، ولی شواهد پلیسی درباره دخالت وی در قتل 20 زن دیگر چندان محکم  نبودو به این ترتیب، محاکمه پیکتون در دادگاه ونکوور آغاز شد.در جریان محاکمه 10 ماهه این جنایتکار، 130 شاهد عینی علیه او شهادت دادند. 

از جمله یک زن خیابانی که موفق به فرار شده بود، در جلسه دادگاه گفت که در مزرعه جنایتکار زنجیره‌ای جسد یک زن را که از زنجیری در کشتارگاه مزرعه آویزان بود، دیده است.

در جلسات دادگاه، پیکتون تنها به اتهام قتل 6 زن که جسد آنها در مزرعه پیدا شده بود تحت محاکمه قرار گرفت اما  تاریخ محاکمه وی در ارتباط با  اتهام20 قتل دیگر هنوز تعیین نشده است.

وی در جریان این محاکمه طولانی‌مدت از سوی دادگاه در قتل مونا ویلسون، سرینا ابوتسوی، مارنی فری، برندا ولف، آندریا جوزبری و جئورجینا پاپین گناهکار شناخته شد. 

پیکتون هنگامی که حکم قرائت می شد سرش را زیر انداخته بود و حرفی نمی‌زد ؛ این در حالی بود  که 2‌زن عضو هیات منصفه در زمان اعلام حکم می‌گریستند و اعضای خانواده های قربانیان هورا می کشیدند.

در این جلسه اگر چه پیکتون قتل‌ها را انکار کرد اما دادستان‌ها شواهدی ارائه کردند که بیانگر دخالت او در این جنایت‌ها بودواز جمله فیلمی به نمایش درآمد که در آن مرد کانادایی نزد پلیس اقرار می‌کرد قصد داشته 50 زن را بکشد.

کد خبر 39022

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز