نودمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات نگاهی دارد به چالشهای رسانههای جدید و تفاوت نگاه حاکمیتی به رسانههای مکتوب، آنلاین، شبکههای اجتماعی و رسانههای دیجیتال. چالشها و نوع نگاه به رسانههای دیجیتال متفاوت است و در همین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات دو مسئول دولتی دو نگاه متفاوت نسبت به موضوع فیلترینگ این رسانهها دارند: سیدمرتضی موسویان، رئیس مرکز توسعۀ فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال میگوید: «وب 2 قابلیت بسته شدن ندارد» اما در مقابل، نصرالله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات معتقد است: «فيلترينگ در فضای مجازی منسوخ شدنی نيست».
در این پرونده، همچنین به این موضوع مهم پرداخته شده است که چرا اینقدر رگولاتوری رسانههای جدید چقدر از قواعد و قوانین جاری کشور در حوزه مطبوعات فاصله دارد؟
مطالب پرونده «دنیای متفاوت رسانههای دیجیتال» از این قرار است:
- تلگرام، ایران مجازی و نمایشگاه رسانههای دیجیتال- محمدصادق افراسیابی
رئیس مرکز توسعۀ فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال: وب 2 قابلیت بسته شدن ندارد- گفتوگوی امیر لعلی با سید مرتضی موسویان
- معرفی نرمافزارهای رونماییشده در نمایشگاه رسانههای دیجیتال 1396
- گفتوگو با محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران: اثرگذاری شبکههای اجتماعی بر اخلاق، فرهنگ و هویت ملی
- شبکه اجتماعی فرهنگیار
- کسبوکارهای نوین بیشتر با آزمون و خطا درگیرند- شهرام شاهکار
- معاون فرهنگسازی و اطلاعرسانی مرکز فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال: کُشتی رسانههای سنتی با دست بسته در مقابل رسانههای دیجیتال- گفتوگوی امیر لعلی با حمید ضیاییپرور
- رسانههای دیجیتال؛ ضرورتها، راهبردها و مؤلفههای کارآمد- علی ریاحی
- دبیر اجرایی یازدهمین نمایشگاه بینالمللی رسانههای دیجیتال: استارتآپها و کانالهای تلگرام مهمانان خوانده در نمایشگاه رسانههای دیجیتال- گفتوگوی سمیرا رستگارپور با جواد موحد
- دیجیتال در قاب هنر- امیر یوسفی
- چرا برندها باید سراغ تولید ویدئوی اجتماعی بروند؟- امیرعلی خلج
- «فلسفۀ فضای مجازی»؛ نگاهی به کتاب «مدخلی بر جهان بیانتها»- منوچهر دینپرست
- قانونگذاری در فضای مجازی؛ سراب یا واقعیت- علیرضا خرازی
- گفتوگو با نصرالله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران: فيلترينگ در فضای مجازی منسوخ شدنی نيست
همچنین در شماره 90 ماهنامه مدیریت ارتباطات، پنجمین بخش از «جنگ تاریخ مطبوعات» به پژوهش و قلم سید فرید قاسمی منتشر شده است.
عناوین دیگر مطالب این شماره نشریه عبارتند از:
- سرمقاله: «نیاز نمایشگاه مطبوعات به دو عنصر خلاقیت و نوآوری»- اميرعباس تقیپور
- «اربعین»؛ رسانه گفتمان جهانی- حسن بشیر
- هدیه تولدی از جنس اینفوگرافیک- مریم سلیمی
-آيا سواد رسانهای يارای هماوردی با اخبار جعلی را دارد؟- سید غلامرضا فلسفی
- ۸ واقعیت مهم اما باورنکردنی درباره مخاطبشناسی- امیرعلی خلج
- داور مسابقات بینالمللی دیتاژورنالیسم: دیتاژورنالیسم تا 10 سال آینده به رشد خود ادامه خواهد داد- در گفتوگوی اختصاصی مریم سلیمی با آلبرتو کایرو
مدیریت ارتباطات هر ماه به مدیرمسئولی امیرعباس تقیپور و سردبیری امیر لعلی با قیمت 10 هزار تومان منتشر میشود. علاقهمندان جهت دریافت اشتراک سالیانه با شماره ۸۸۹۰۴۸۸۲-۰۲۱ تماس بگیرند.
نظر شما