این ماهنامه از خردادماه ۱۳۸۹ بطور منظم و با موضوعات رسانه، روابطعمومی، تبلیغات، بازاریابی و جامعه اطلاعاتی منتشر میشود.
امیرعباس تقیپور مدیرمسئول این ماهنامه در بخشی از سرمقاله خود آورده: ایجاد محدودیت و ممنوعیت استفاده از اختراعات و ابداعات بشر پدیده جدیدی نیست. دولتها با اهداف و نیتهای گوناگون تلاش میکنند این محدودیتها را از طریق وضع یا اصلاح قوانین و مقررات ایجاد کنند اما نوع رفتار و مواجهه با اعمال محدودیتها متفاوت است. سانسور، فیلترینگ و اعمال محدودیت، موافقان و مخالفانی دارد که تفاوتهایشان را باید در جهانبینی و ایدئولوژی حاکم بر اندیشه و باور افراد جستجو کرد.
پیدایش اینترنت و دسترسی آسان به اطلاعات، اهتمام به اعمال محدودیت و فیلترینگ توسط دولتها را به دنبال داشته است.
سیاست، اجتماع، امنیت و اخلاق از مهمترین قلمروهایی هستند که دولتها همواره خود را موظف به صیانت از آنها در برابر تهدیدات میدانند و به همین دلیل در بسیاری از کشورها شاهد نظارت، کنترل و اعمال فیلترینگ در دسترسی به اطلاعات هستیم اما شدت و حدت وضع و اجرای قوانین، رابطه مستقیمی با کیفیت ارتباط میان دولت و مردم از منظر آگاهی و اعتماد متقابل دارد. در واقع به هر اندازه دولتها عزم خود را برای آموزش مستمر، افزایش آگاهیهای مردم و رفتارسازی در رویارویی با پدیدههای تکنولوژیک بهکار گیرند به همان اندازه از لزوم توسل به قوانین سفت و سخت و اعمال فیلترینگ در محیط مجازی بینیاز خواهند شد.
در زیر عناوین مطالبی که در پرونده «بینالملل» این شماره چاپ شده آورده شده است:
- نمایش یک مصلحنما، نوشته میثم سلیمانی
- شبکههای اجتماعی نیمۀ پنهان زندگی پسران عبدالعزیز، به قلم حسین غیاثی
- نصرتالله تاجیک دیپلمات و سفیر پیشین ایران در اردن در گفتوگو با مدیریت ارتباطات مطرح کرد؛ استاندارد دوگانۀ رسانهای در برابر عربستان
- لبخند سرزمین سنتها به رسانههای جدید، حسین غیاثی
- چتر گستردۀ پلتفرمها در عربستان، به قلم میثم سلیمانی
- امپراطوری رسانهای سعودی علیه ایران، صدای دشمن به زبان فارسی نوشته سارا معصومی
- فیسبوک را بخریم! داریوش قدمبلند، کارشناس مسائل خاورمیانه
- گاهشمارِ جنایتی که کمتر کسی گمان میکرد مشابه آن در دهۀ دوم قرن ۲۱ اتفاق افتد، داستان قتل یک روزنامهنگار نوشته حسین بلوچینژاد
- واکاوی ابعاد جنگ رسانهای سعودی علیه ایران در گفتوگو با دکتر مجید تفرشی، با یکصدم هزینۀ سعودی میتوانیم بهتر عمل کنیم به قلم علی ورامینی
- نقدی بر عملکرد صداوسیما در ماجرای قتل روزنامهنگار عرب، خ مثل خاشقچی نوشتهی محسن آزموده
- عیسی علیزاده در گفتوگو با مدیریت ارتباطات؛ خط قرمزها را رد نکنیم اما به آنها نزدیک شویم، رسانههای وابسته نمیتوانند هزینه دهند به قلم علی ورامینی
- از دیگر مطالب این شماره ماهنامه مدیریت
- ارتباطات میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- تغییر روش تبلیغات بانکها با ورود بانکداری دیجیتال، نوشتهی سید محمدحسین استاد
- قسمت اول «غریبگی در سفر»، شروع ارتباطات در سفر به قلم سعید هادیپور
- حسنی با چشم برزخی و مسئلۀ پژوهش، مانیا عالهپور «پژوهشگر حوزۀ کودک و رسانه»
- بازیهای رایانهای رسانهای پرنفوذ در جامعۀ شبکهای نوشتهی مسعود صادقی
- تاباندن نور بر تاریکخانۀ وب، سید غلامرضا فلسفی
- تاثیر سرمایه روانشناختی بر همآفرینی ارزش توسط مشتریان٫ این مقاله نوشته مهشید صفیری
- چشم انداز دیتا ژورنالیسم در رسانههای جهان نوشته مریم سلیمی
- گفتمان بینارسانهای به قلم حسن بشیر
- کاربرد کمیک ژورنالیسم در حوزه ارتباطات نوشته مریم سلیمی
- سورنا را از سر گشادش میزنید؟ به قلم سعید سلطانی
ماهنامه مدیریت ارتباطات به صاحبامتیازی مؤسسه مطبوعاتی دایره رنگی ایدهآل با مدیرمسئول امیرعباس تقیپور به سردبیری سمیرا رستگارپور منتشر میشود.
نظر شما