جواد عزیزی: در حالی که برخی شبکه‌های ماهواره‌ای از مرگ چند ایرانی در حادثه غرق شدن کشتی مهاجران غیرقانونی در دریای اژه خبر داده بودند

سرکنسولگری ایران در استانبول اعلام کرد: تا کنون هیچ گزارشی از مرگ مهاجران ایرانی دریافت نکرده است. هفته گذشته با پیدا شدن اجساد چند مرد و زن در سواحل ازمیر مأموران پلیس ساحلی ترکیه در جریان غرق شدن یک کشتی مهاجران غیرقانونی در آب‌های دریای اژه قرار گرفتند.

در این حادثه که بازتاب گسترده‌ای در جهان داشت، یک کشتی کوچک که قصد انتقال بیش از 70 مهاجر غیرقانونی از کشورهای آفریقایی و خاور میانه به اروپا را داشت گرفتار طوفان شد و لحظاتی بعد در آب‌های دریای اژه غرق شد.

بر اساس اخبار منتشر شده، به‌دنبال پیدا شدن اجساد برخی از قربانیان بلافاصله عملیات نجات با استفاده از قایق‌های ماهیگیری و بالگرد آغاز شد و در این میان امدادگران موفق شدند 6 تن از مهاجران را نجات دهند.

بنابر اظهارات نجات‌ یافتگان، سرنشینان کشتی غرق شده را بیشتر اتباع عراق، فلسطین و سومالی تشکیل می‌دادند که مقامات ترکیه تا کنون مرگ 50 نفر از آنها را تأیید کرده‌اند.

به‌دنبال این حادثه، برخی شبکه‌های ماهواره‌ای در روزهای گذشته از حضور چند ایرانی در بین مهاجران غیرقانونی خبر داده بودند که همین مسئله باعث بروز نگرانی در بین برخی خانواده‌ها شده بود.

این در حالی است که روز گذشته سرکنسولگری ایران در استانبول در گفت‌وگو با همشهری اعلام کرد: تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر پیدا شدن اجساد مهاجران ایرانی در بین غرق شدگان حادثه به ما اعلام نشده و این مسئله نشان می‌دهد که در بین اجساد شناسایی شده، جسد هیچ فرد ایرانی وجود نداشته است.

در عین حال سرکنسولگری ایران در استانبول این آمادگی را دارد که درصورت پیدا شدن اجساد مهاجران ایرانی درخصوص آن سریعاً اطلاع‌رسانی کند.

کد خبر 39132

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز