شنبه ۲۴ آذر ۱۳۸۶ - ۱۸:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان نظارت بر دارو و تولیدات بهداشتی بریتانیا هشدار داد، مصرف یک نوع شربت ضد نفخ کودکان تولید شرکت انگلیسی "ستون پروداکتز" که به ایران نیز صادر شده، به علت آلودگی باکتری ممنوع است.

به گزارش ایرنا این سازمان در اطلاعیه‌ای 14 دسامبر (23 آذر) اعلام کرد، بهتر است شربت "وودواردز گرایپ واتر" که به کشورهای ایران، عربستان، ترینیداد، بلیز، ترینیداد، برمودا و باهاما فروخته شده به علت مشاهده آلودگی میکروبی در سیستم آب کارخانه شرکت تولیدکننده آن مصرف نشود.

این اطلاعیه که برای مصرف‌کنندگان داخلی صادر شده حاکی است، در اقدامی احتیاطی دستور جمع آوری و قرنطینه محصول یاد شده صادر گردیده زیرا احتمال پایین ابتلای کودکان مصرف‌کننده این شربت به بیماری وجود دارد.

همچنین به والدین توصیه شده چنانچه این دارو را در منزل دارند، از مصرف آن خودداری کرده و آن را به داروخانه‌ای که خریده‌اند، بازگردانند.

بر اساس این اطلاعیه، نخستین بار بازرسان سازمان نظارت بر دارو و تولیدات بهداشتی در ‪ ۲۱‬نوامبر (‪ ۳۰‬آبان) متوجه آلودگی در سیستم آبرسانی کارخانه شرکت "ویلیام رانسوم‌اند سانز" در "ویتهام" در استان "اسکس" شدند و مجوز تولید محصولات آن را تا رفع این نقیصه، به حال تعلیق درآوردند.

کد خبر 39161

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز