شنبه ۲۴ آذر ۱۳۸۶ - ۰۹:۰۲
۰ نفر

گروه ورزشی: بازگشت حجازی به نیمکت استقلال مصادف شد با شکست دیگری برای آبی‌پوشان که در ورزشگاه آزادی رقم خورد.

حجازی که قرار بود دیگر روی نیمکت ننشیند در سالروز تولدش به جمع نیمکت‌نشینان استقلال بازگشت و باخت دیگری را تجربه کرد. با گذشت 34 سال از سابقه تقابل دو تیم، این برای اولین بار بود که صنعت‌نفت در ورزشگاه آزادی توانست استقلال را مغلوب کند.

 آبی‌پوشان مقابل صنعت نفت که خطر سقوط را احساس می‌کند، در خانه شکست خوردند و هواداران معدود این تیم که تعطیلی روز جمعه را به تماشای بازی تیم محبوب‌شان اختصاص دادند، از فیروز کریمی هم ناامید شدند.

 استقلال در ورزشگاه آزادی اضطراب چندانی از تقابل با نفت احساس نمی‌کرد. غیبت میرقربانی که سرشناس‌ترین بازیکن صنعت نفت به حساب می‌آید هم طبیعتا به سود میزبان تهرانی تلقی می شد.

 در این سو برهانی به دلیل محرومیت نتوانست برای آبی‌پوشان به میدان برود و فیروز کریمی هم با تصمیمات عجیبش بازیکنان سرشناسی همچون منیعی ، پولادی ، منتظری، ‌روانخواه و صادقی را در ترکیب قرار نداد و بیات، ‌هافبک جوان استقلال به شکل غیرمنتظره‌ای در ترکیب اصلی قرار گرفت.آغاز پرشور استقلال بالاخره به برتری تیم میزبان منتهی شد.

 ضربه یوسفی در دقیقه 10 به مدافعان نفت برخورد کرد و به صورت تصادفی مجیدی صاحب توپ شد. مهاجم باتجربه استقلال اولین گل بازی را به ثمر رساند.استقلال در نیمه نخست صاحب موقعیت‌های دیگری هم شد و شفیعی بهترین فرصت ممکن را برابر دروازه حریف از دست داد. مجیدی هم چند دقیقه بعد با عبور از دروازه‌بان صنعت نفت موفق به گشودن دروازه خالی نشد. در مقابل اما توپ برگشتی با حرکت ستاره برزیلی نفت به گل تساوی تبدیل شد تا استقلال موفق به حفظ برتری در نیمه نخست نشود.

 به نظر می‌رسید آبی‌پوشان نیمه دوم را با هیجان زیادی آغاز ‌کنند و به دنبال جبران نتیجه باشند اما سومین گل بازی سهم صنعت نفت بود. امیرآبادی به اشتباه دروازه خودی را تهدید کرد، طالب‌لو موفق به مهار ضربه مدافع خودی نشد و سعید حلافی با یک ضربه سر توپ را به تور دروازه دوخت و نفت بحران‌زده در ورزشگاه آزادی از استقلال مدعی پیش افتاد.

 میزبان به دنبال جبران نتیجه، پیشروی کرد و با گذشت دقایق کوتاهی گل سوم نفت هم با استفاده از اشتباه بازیکنان استقلال به ثمر رسید. این‌بار علیرضا منصوریان سازنده گل نفت بود. اشتباه هافبک استقلال توپ را به حلافی رساند و ضربه بازیکن جوان نفت با برخورد به پیروز قربانی به آرامی در کنج دروازه آرام گرفت. استقلال ششمین شکست فصل را باور کرد.

 چند دقیقه بعد آبادانی‌ها در آستانه به ثمر رساندن گل چهارم بودند. حرکت مشکوک دروازه‌بان استقلال می‌توانست میهمان را صاحب ضربه پنالتی کند اما داور چنین اعتقادی نداشت. فشار استقلال برای جبران نتیجه از سر گرفته شد . روانخواه که برای جبران نتیجه به همراه منیعی وارد زمین شد با یک نفوذ انفرادی و با اشتباه دروازه‌بان نفت، توانست یکی از گل‌ها را در دقیقه 86 جبران کند و در دقایق پایانی فشار همه‌جانبه استقلال، نفتی‌ها را در زمین خودشان حبس کرد.

حملات پراکنده استقلال سودی نداشت،‌ کریمی که دومین شکست خودش را با استقلال تجربه می کرد، با حرکات عجیبش می‌خواست بازیکنانش را تحریک کند اما تلاش‌های او هم بی‌ثمر بود. استقلال با نتیجه 3 بر 2 بازی را واگذار کرد و این ششمین شکست این تیم در فصل جاری بود. آبی‌پوشان در پایان نیم فصل با کسب 23 امتیاز در مکان هشتم جدول ایستاده‌اند در حالی که با انجام دیگر بازی‌های باقی‌مانده همچنان احتمال سقوط استقلال به پله‌های پایین‌تر وجود دارد.

 در آغاز هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور روز پنجشنبه دو بازی در کرمان و تهران برگزار شد. نارنجی‌پوشان مس در ورزشگاه سلیمی‌کیا مقابل مقاومت سپاسی قرار گرفتند و امیر قلعه‌نویی که احتمالا مربی آتی این تیم خواهد بود از روی سکو به تماشای این دیدار نشست. مس و مقاومت به تساوی بدون گل رضایت دادند و تغییر قابل توجهی در جایگاه دو تیم ایجاد نشد. تنها بازی معوقه کرمانی ها در دور رفت رقابت‌های لیگ‌برتر دیدار با سپاهان است که روز جمعه، ‌سی‌ام آذر ماه در کرمان برگزار می‌شود.

در دیگر بازی صباباتری، تیم قعرنشین جدول را شکست داد و موقتا به مکان سوم صعود کرد. پگاه مقابل صبا با تنها گل حسین تلقینی که به اشتباه دروازه خودی را گشود، مغلوب شد. صباباتری با 29 امتیاز پیش از انجام دیدار ملوان و پاس که روز دوشنبه برگزار می‌شود در جایگاه سوم جدول قرار گرفت.

 در دیگر بازی‌های هفته هفدهم که روز جمعه برگزار شد شیرین فراز در کرمانشاه برابر راه‌آهن قرار گرفت که احمد جمشیدیان در نیمه نخست میهمان تهرانی را در این بازی پیش انداخت. گلزن راه‌آهن در همین نیمه از زمین اخراج شد و بازی دقایقی به جنجال کشیده شد. در نیمه دوم بازی و در آخرین دقایق زعفرانی از روی نقطه پنالتی بازی را به تساوی کشاند.

برق شیراز در ورزشگاه حافظیه برابر ابومسلم به برتری دست یافت. نوروزی تنها گل مسابقه را به ثمر رساند. در نیمه دوم این بازی ستار زارع از زمین اخراج شد اما تلاش مشهدی‌ها برای جبران نتیجه برابر تیم 10 نفره هم، حاصلی نداشت.

 دایی اما در یکی از حساس‌ترین بازی‌های این هفته از بحران خارج شد. سایپا برابر پیکان با نتیجه 2 بر صفر به برتری دست یافت و تا حدودی از جمع تیم‌های انتهای جدول فاصله گرفت. برای دایی که در آستانه برکناری قرار داشت این پیروزی بسیار سرنوشت‌ساز بود. آرمیان در دقیقه 27 سایپا را پیش انداخت و در دقیقه 85 زوهانی کار را تمام کرد.سایپا با کسب 16 امتیاز به مکان سیزدهم جدول صعود کرد.

کد خبر 39175

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز