دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۸۶ - ۱۹:۵۶
۰ نفر

آزاده مختاری: سه سارق خشن با جعل عنوان مأمور مبارزه با مواد‌مخدر، نقشه سرقت چند 100 میلیونی کیف برلیان و زمرد یک جواهر فروش را به اجرا گذاشتند.

آنها پس از ربودن این مرد، وی را به چاهی در اطراف تهران انداختند اما وی پس از نجات‌یافتن به اداره پلیس رفت و ماجرای سرقت را فاش کرد.

24 آبان ماه، مردی با لباس‌هایی گل آلود به پاسگاه انتظامی منطقه تلو رفت و در حالی که آثار ضرب و شتم بر سر و صورتش نمایان بود، از3 مرد خشن که وی را ربوده و جواهراتش را به سرقت برده بودند، شکایت کرد.

این مرد که در زمینه خرید و فروش جواهرات و سنگ‌های قیمتی فعالیت می‌کرد به مأموران پلیس گفت: ساعاتی قبل، پس از انجام معامله‌ای بزرگ با کیفی پر از برلیان و زمرد به ارزش 250 میلیون تومان از پاساژی در نزدیکی میدان مادر خارج شدم اما هنوز مسافت زیادی طی نکرده بودم که یک خودرو پراید تیره رنگ مقابلم توقف کرد.

وقتی سرنشینان خودرو که لباس پلیس به تن داشتند نام خانوادگی‌ام را صدا زدند، به طرف آنها رفتم ولی این 3 مرد که ادعا می‌کردند مأمور مبارزه با مواد‌مخدرهستند، مدعی شدند چون من در زمینه قاچاق مواد‌مخدر فعالیت می‌کنم، برای انجام تحقیقات باید همراه آنان بروم. من هم غافل از نقشه شومی که برایم کشیده شده بود، با تصور روشن شدن بی‌گناهی‌ام در اداره پلیس سوار خودروی آنها شدم.

این مرد افزود: مردان ناشناس به محض سوارشدن به خودرو، با اسلحه کمری شروع به تهدید کردند و در حالی که من را زیر مشت‌و‌لگد گرفته بودند، گفتند که اگر صدایم دربیاید مرا می‌کشند.

به این ترتیب، به سوی مقصدی نامعلوم حرکت کردند. آنها سپس با سرقت کیف پر‌از سنگ‌های قیمتی که همراهم بود، مرا به داخل چاهی در حاشیه تهران انداختند.

بعد از فرار آنها به هر زحمتی که بود خودم را به بالای چاه کشاندم و به پاسگاه پلیس منطقه تلو آمدم و کمک خواستم.

با گزارش این موضوع به رضوانفر- دادیار شعبه 4 دادسرای جنایی- کارآگاهان پلیس اقدام به چهره نگاری سارقان کرده و جست‌وجوی گسترده‌ای را برای به دام انداختن مأمورنماهای خشن آغاز کردند.

در شاخه دیگری از تحقیقات قضائی، دادیار رضوانفر با صدور دستور چاپ عکس چهره نگاری شده یکی از سارقان ازشهروندان خواست هرگونه اطلاعی از مخفیگاه وی دارند با دادسرای جنایی تهران تماس بگیرند.

قاضی رضوانفر با اعلام این خبربه همشهری گفت: روش سرقت سارقان مأمورنما بیانگر این است که آنها اطلاعات دقیقی درباره طعمه خود داشته‌ و با نقشه‌ای از پیش طراحی شده به سراغ مالباخته رفته‌اند.

کد خبر 39423

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز