همشهری آنلاین: لی میونگ باک رئیس سابق شرکت هیوندایی باتوجه به نتایج نظرسنجی‌ها درباره انتخابات ریاست جمهوری در کره جنوبی به یک پیروزی قاطع در این انتخابات دست خواهد یافت.

الجزیره با اشاره به انجام یک نظر سنجی مشترک توسط  شبکه‌های تلویزیونی کی بی سی و ام بی سی پس از پایان مهلت رای گیری در روز چهارنشبه 19 دسامبر، نتایج این نظر سنجی را به این شرح اعلام کرده است: کاندیدای محافظه کار حزب ملی کره جنوبی  50.3 درصد آرای انتخاباتی را از آن خود کرده است.

براساس این نظر سنجی  چونگ دونگ – یانگ کاندیدای حزب لیبرال نیز 26 درصد آرا و لی چانگ کاندیدای مستقل 13.5 درصد آرای انتخابات ریاست جمهوری را کسب خواهند کرد.

این نظر سنجی که 70 هزار نفر در آن  مورد پرسش قرار گرفته‌اند، دارای حاشیه خطایی برابر با منها و یا به علاوه 1 درصد است.

شبکه خبری سی بی اس نیز با انجام یک نظر سنجی پیش بینی کرده است که لی میونگ باک با 51.3 درصد آرا به یک پیروزی قاطع دست خواهد یافت. شبکه خبری وای تی ان نیز پس از برگزاری یک نظر سنجی اعلام کرده است که لی با 49 درصد آرا در انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی خواهد رسید. 

بی بی سی نیز گزارش داده است: به نظر می‌رسد لی میونگ باک رییس سابق شرکت هیوندایی توانسته باشد مردم کره جنوبی را به جذب سرمایه گذاری  و افزایش اشتغال زایی متقاعد کرده باشد.

با این حال شرکت لی در این انتخابات تحت شعاع  ادعاهایی مبنی بر اینکه وی در تقلبات انجام شده در بازار بورس دست داشته، قرار گرفته است.

همین مسئله سبب شده بود تا مجادلات گسترده‌ای پارلمان کره جنوبی را  برسر انجام تحقیقات مستقلی درباره اتهامات مطروحه علیه لی پیش از آغاز دور جدید ریاست جمهوری در برگیرد.

لی میونگ باک اما به هنگام انداختن رای خود  در صندوق ضمن تشکر از طرفدارانش به خاطر آنچه وی دفاع از تبلیغات منفی علیه خویش خوانده بود تشکر کرد و خواستار حضور مردم در پای صندوق‌های رای شد.

کد خبر 39600

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز