جمعه ۳۰ آذر ۱۳۸۶ - ۱۲:۵۰
۰ نفر

به‌دنبال نشست مدیران بورس با رئیس‌جمهور و وزرای اقتصادی، وزیر صنایع با مدیران ارشد بورس دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش روابط عمومی بورس، در این نشست محمد محرابیان ـ وزیر صنایع  و معادن- درباره مسایلی که پیش از این در مورد شرکت ملی صنایع مس  ایران در بورس به وجود آمده بود گفت: معادن شرکت ملی مس ایران متعلق به این شرکت است و پروانه بهره برداری در اختیار این شرکت قرار دارد و دولت نیز حمایت لازم را برای بهره برداری هر چه بهتر این شرکت از معادن انجام خواهد داد.

 وزیر صنایع تأکید کرد: شرکت‌هایی که از معادن سنگ آهن بهره برداری می‌کنند بدون هیچ مشکلی به فعالیت خود ادامه خواهند داد و ترتیبی صورت خواهد گرفت که استمرار بهره برداری آنها با شفافیت بیشتر انجام شود.

علی صالح آبادی ـ رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار-  نیز ضمن تشریح وضعیت بورس و عملکرد شرکت‌های واگذار شده توسط وزارت صنایع خواستار حمایت بیشتر وزارتخانه از این شرکت‌ها شد. همچنین صنعت سیمان و وضعیت رو به نزول ارزش بازار آن در 2سال اخیر بررسی شد و مدیران بورس بر ضرورت خروج سیمان از سبد حمایتی و حذف رانت‌های موجودبرای افزایش سرمایه گذاری در این صنعت و توسعه ظرفیت آن تأکید کردند.

وزیر صنایع نیز برنامه‌های وزارتخانه در راستای حمایت از صنعت سیمان را تشریح کرد و نظر مساعد این وزارتخانه را در خصوص خروج سیمان از سبد حمایتی اعلام و تأکید کرد که این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

 دکتر رحمانی ـ مدیر شرکت بورس ـ نیز ضمن توضیح وضعیت شرکت‌های چادرملو و گل گهر و این که در زمان پذیرش این شرکت‌ها در بورس،  پروانه بهره‌برداری از معادن سنگ آهن به نام آنها بوده است، خواستار اعاده پروانه بهره برداری به نام این شرکت‌ها شد و این اقدام را گامی بسیار ارزنده برای افزایش اعتماد سرمایه گذاران توصیف کرد.

مدیرعامل شرکت بورس تهران در ادامه خاطرنشان کرد: درصورت اصلاح قیمت سیمان بازار سرمایه،  منابع ریالی لازم برای تکمیل طرح‌های در جریان صنعت سیمان را تأمین خواهد کرد و به افزایش ظرفیت این صنعت کمک مؤثری خواهد کرد.

وزیر نیز مقرر کرد مستندات مربوط به این موضوع برای تصمیم‌گیری ارائه شود و تأکید کرد که درصورت تصویب مقررات جدید بهره برداری در قالب قراردادی با شرایط مشخص و معین انجام خواهد شد و این موضوع مانع بهره برداری این شرکت‌ها از معادن سنگ آهن و اجرای طرح‌های توسعه آنها نخواهد شد.

بنا به اعلام روابط عمومی بورس و اوراق بهادار تهران،  دکتر رحمانی همچنین از وزیر برای بازدید از بورس و نشست با مدیران شرکت‌های سرمایه گذاری دعوت کرد که وزیر قول مساعد داد در 2ماه آینده،  این ملاقات انجام شود.

کد خبر 39724

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز