بعد از اقدام سال گذشته تورگردانان مبنی بر ممانعت از پذیرش ناظری از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در هر تور، اقدام اخیر اتحادیه هتلداران تهران مبنی بر حذف نکردن نرخ ارزی، دولت را در حوزه گردشگری یک بار دیگر رودرروی بخش خصوصی قرار می‌دهد.

مدیر اتحادیه هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های تهران دیروز در این باره به فارس گفت: الزام یکی کردن نرخ ارزی و ریالی هتل‌ها که توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مطرح شده است، قانون نیست و یک سلیقه است. رجبعلی خسروآبادی افزود: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بدون هماهنگی با اتحادیه هتل‌‌ها اقدام به تصویب تغییر نرخ هتل‌ها و یکی کردن نرخ ریالی و ارزی اقامت در هتل‌ها کرده  که این غیرقانونی است.

وی در ادامه گفت: طبق ماده 11 آیین‌نامه، ایجاد، اصلاح و تکمیل تأسیسات گردشگری، نحوه نرخ گذاری به 2صورت انجام می‌شود درصورتی‌که هتل‌ها دارای خدمات استاندارد باشند. قیمت خدمات توسط بهره بردار تعیین می‌شود و برای تأسیساتی که به هر دلیل خدمات آنها به صورت استاندارد ارائه نمی‌شود، نرخ گذاری توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و تشکل صنفی مربوطه تعیین می‌شود.

مدیر اتحادیه هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های تهران اظهار داشت: این ماده قانونی دلالت بر این دارد که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نمی‌تواند رأساً برای تأسیسات گردشگری از جمله هتل‌ها اعلام نرخ کند؛ مگر اینکه با تشکل‌های صنفی هماهنگی لازم را کرده باشد.

کد خبر 39752

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز