همزمان با اجرای طرح استانداردسازی هتل‌ها که از سوی سازمان‌های میراث فرهنگ و گردشگری استان‌ها در حال اجراست، طرح یکسان‌سازی نرخ ارزی، ریالی هتل‌های تهران موردتوجه اتحادیه هتلداران تهران قرار گرفته است.

 طرح یکسان‌سازی نرخ ارزی و ریالی هتل‌های تهران به‌منظور ایجاد انگیزه بیشتر برای دفاتر خدمات مسافرتی و جذب بیشتر گردشگران خارجی موردتوجه اتحادیه هتل‌داران تهران قرار گرفته است.

محمدعلی فرخ‌مهر،  رئیس اتحادیه هتل  و  هتل آپارتمان‌های  تهران، با اشاره به نابرابری نرخ‌های ارزی و ریالی هتل‌ها در تهران که همواره موجب اعتراض جهانگردان و دفاتر خدمات مسافرتی بود گفت: هدف ما از آغاز کار کارشناسی برای این طرح، توسعه صنعت گردشگری و کمک به جذب جهانگردان بیشتر است.

وی با اعلام این که مسلماً مشکل صنعت توریسم نرخ دوگانه هتل‌های تهران نبوده افزود: با وجود آن که صنعت گردشگری ما، مشکلات فراوانی دارد، اما به دلیل آنکه همواره نرخ دوگانه ارزی و ریالی و تفاوت آن به‌عنوان نقطه ضعف مطرح می‌شده، ما با کمک همکاران در هتل‌های استان، تصمیم به اجرای کار کارشناسی گرفتیم، تا در صورت لزوم، این طرح تهیه و به اجرا درآید.

رئیس اتحادیه هتلداران تهران، گفت: تا به امروز هتل‌های تهران دو شیوه قیمت‌گذاری داشتند. هتل‌ها برای مسافران ایرانی نرخ ریالی دریافت می‌کردند که متناسب با درآمدها و اقتصاد شهروند ایرانی بود و نرخ ارزی که مخصوص مسافران خارجی بود که بیشتر از نرخ ریالی بود.

وی در ادامه افزود: تصمیم داریم که در پایان مرداد ماه، همایشی با حضور تمامی همکارانمان در حوزه تهران برگزار کنیم و دستاوردهای کار کارشناسی را شرح دهیم و در صورت تصویب طرح یکسان‌سازی نرخ ارزی و ریالی هتل‌ها را به اجرا درآوریم.

فرخ‌مهر با تأکید بر این که این طرح فقط مخصوص هتل‌های یک تا سه ستاره است افزود: طرح مذکور، تنها برای هتل‌های موردنظر است و بدیهی است که هتل‌های چهار و پنج ستاره براساس نحوه خدمات‌دهی و امکانات قیمت‌گذاری شده و بر آن اساس به فعالیت خواهند پرداخت.

کد خبر 25911

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز