به گزارش اشپیگل، شرکتهای هواپیمایی از سال ۲۰۱۲ تنها مجازند به اندازه سهم معین شده، گاز دیاکسید کربن در هوا منتشر کنند.
بر این اساس در صورتی که این شرکتها بیش از سهم خود گاز دی اکسید کربن تولید کنند، مجبورند که سهام کشورهایی را که کمتر از سهمشان گاز دیاکسید کربن تولید و منتشر میکنند، بخرند. در مقابل شرکتهایی که کمتر از سهم خود، گاز دی اکسید کربن تولید میکنند، میتوانند با فروش سهم، از این طریق کسب درآمد کنند.
به این ترتیب این مسئله برای تشویق شرکتها به سرمایهگذاری در بخش فنآوریهای سازگار با محیط زیست، جاذبهای اقتصادی دارد.
در صورت تصویب این قانون در پارلمان اتحادیه اروپا، شرکتهای هواپیمایی غیراروپایی نیز که پروازهای اروپایی دارند، مشمول مقررات جدید میشوند.