به گزارش پايگاه اطلاعرساني محيط زيست، مهرداد بائوج لاهوتی در مورد پیشنهاد یکی از اعضای شورای شهر مبنی بر این که باید نرخ کرایه تاکسیها بر مبنای شمال و جنوب پایتخت متغیر باشد گفت: وجود تاکسیمترها نیاز به تعیین نرخهای متفاوت برای شمال و جنوب پایتخت را مرتفع میسازد، بنابر این تاکسیهایی که بدین روش که یک فرمول جهانی بوده، تجهیز شده باشند نیازی به تعیین نرخهای متفاوت ندارند.
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تاکسیها تنها در برخی نقاط تردد نمیکنند که از یک نرخ مصوب تبعیت کنند چرا که ممکن است در طول روز در شمال و شبها در جنوب شهر تردد داشته باشند، ضمن این که ممکن است مسافتهای طی شده در ساعات مختلف شبانهروز با شرایط متعددی از اوج ترافیک تا خلوتی خیابان متفاوت باشد، بنابر این نمیتوان یک تاکسی را ملزم کرد که برای یک مسیر، نرخی خاصی را دریافت کند.
وی تصریح کرد: هماکنون تاکسیمتر یکی از بهترین ابزارهای سنجش نرخ کرایه تاکسی است و در جهان نیز به محض ورود مسافر به تاکسی این ابزار فعال شده و در این شرایط از راننده نرخ کرایه سوال نمیشود.
این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: البته در شرایط کنونی یک بینظمی در وصول کرایه وجود دارد، بنابر این با وجود این که افزایش نرخ سالانه تاکسی به منظور تامین معیشت رانندگان امری طبیعی و اجتنابناپذیر بوده و باید متناسب با نرخ تورم تعیین شود، چرا که یا باید یارانه دولتی پرداخت شود یا نرخها افزایش یابد، اما بینظمی موجود مستلزم اعمال نظارت دقیق شهرداری بر واحد تاکسیرانی است تا در پی آن مسافر حس امنیت داشته باشد.
رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس، تاکید کرد: خروج تاکسیهای فرسوده از چرخه تردد از دیگر اقداماتی است که شهرداری باید بدان توجه ویژهای داشته باشد، چرا که در شرایط کنونی هنوز ده هزار پیکان تاکسی و تعداد زیادی پراید در تهران تردد میکنند که این امر در شان کشور نیست، چرا که این امر با رویکرد جدید مدیریت شهری برای تامین رفاه شهروندان در تضاد است، از سوی دیگر باید به منظور جلب اعتماد گردشگران به سمت مدرنسازی خودروهای مورد استفاده تاکسیرانی حرکت کنیم.
نظر شما