همشهری آنلاین: رئیس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه 5 دی گفت: موضع رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران درباره اظهارات طالبانی رئیس جمهور عراق به زودی اعلام می شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمود احمدی نژاد که پس از نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران حضور یافته بود، با اشاره به گسترش روابط میان کشورهای همسایه، ابراز امیدواری کرد: روند جدید همکاری ها به سرعت گسترش یابد و روابط کشورهای منطقه به حداکثر خود برسد.

رئیس جمهور روابط ایران را با کشورهای همسایه به نفع ملت‌ها، صلح و امنیت منطقه بیان کرد و گفت: قطعا نزدیکی هرچه بیشتر کشورهای همسایه به یکدیگر موجب خواهد شد دشمنان نتوانند از هیچ فرصتی استفاده کنند.

آمادگی تهران برای بازکردن سفارتخانه در قاهره

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر مصر آمادگی داشته باشد ما نیز همین امروز آماده‌ایم تا سفارتخانه خود را در قاهره باز کنیم.

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره استیضاح وزیر کشور گفت: من هم چیزهایی شنیده‌ام اما می دانم که استیضاح حق مجلس است.

آقای احمدی نژاد در پاسخ به پرسشی مبنی بر احتمال بازنشستگی یکی از وزرای کابینه با خنده گفت: بنده از بازنشستگی استقبال می‌کنم باید بگذاریم تا نوبت به جوان‌ها هم برسد.

شاهد تحولات مثبت در روابط کشورها هستیم

رئیس جمهور گفت: شاهد تغییر رویکرد و مناسبات و تحولات مثبت در روابط میان کشورهای منطقه هستیم.

آقای احمدی نژاد با اشاره به آغاز دوران جدید در مناسبات منطقه‌ای با همسایگانی که منافع و تاریخ مشترکی با ایران دارند افزود: امیدواریم روند جدیدی که آغاز شده است گسترش یابد که این به نفع ملت‌ها و منطقه است و دشمنان منطقه را دور خواهد کرد.

رئیس جمهور با اشاره به لایحه بودجه و بحث‌های حاشیه‌ای آن گفت: صحبت از مخالفت مجلس مطرح نیست بلکه به نظر ما حجم زیاد تبصره‌ها مسیری انحرافی است که وقت مجلس و دولت را می‌گیرد. وی ادامه داد: می خواهیم ردیف‌ها اصل باشند و برجسته شوند.

وی همچنین درباره بودجه سال آینده گفت:دولت همه تلاش خود را انجام می دهد تا حداکثر در نیمه دی ماه بودجه را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند تا مجلس برای بررسی دقیق آن از فرصت مناسب برخوردار باشد.

آقای احمدی نژاد بودجه سال 1387 را شفاف و عملیاتی خواند و افزود: مهم ترین بحث در بودجه، ردیف‌های بودجه است و تبصره‌ها میدان انحرافی بودجه است بنابراین باید قسمت‌های اصلی بودجه بررسی شود به گونه‌ای که دولت، نمایندگان و مردم به خوبی متوجه شوند که بودجه چیست.

رئیس جمهور اظهار نظر برخی ها را درباره بودجه از روی کم اطلاعی خواند و گفت: ما می‌خواهیم مرزها را شفاف کنیم و هر مسئول دربرابر بودجه ای که می گیرد پاسخگو باشد که آیا اصولا کارش را انجام داده یا چگونه انجام داده است؟

رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد مجلس و دولت با کمک هم، بودجه ای شفاف و تکمیل ارائه کنند که عملیاتی نیز باشد.

حرف های رایس قدیمی است

رئیس جمهور در پاسخ به پرسش خبرنگاری که از پیام‌های رسانه‌ای میان ایران و امریکا می‌پرسید گفت:حرف جدیدی مطرح نشده و صحبت‌های خانم رایس قدیمی است با این‌حال هر اتفاقی که بیفتد اطلاع رسانی می کنیم و مردم را در جریان همه تحولات قرار می‌دهیم .

آقای احمدی نژاد در ادامه گفتگو با خبرنگاران با اشاره به سفر حج اخیر خود آن را بهانه‌ای برای تقویت و تاکید و نمایش انسجام امت اسلامی دانست و گفت: همه دیدند که چگونه در این سفر عزت ملت ایران در دنیا به نمایش کشیده شد و حج امسال حج عزت و کرامت ملت ایران بود.

وی گفت:حضور هیئت ایرانی در حج امسال، به دلیل آثار فرهنگی و اجتماعی که بر جای خواهد گذاشت حج را ممتاز کرد.

احمدی نژاد گفت: این حضور و رابطه صمیمی در حج نشان داد که ملت‌های مسلمان هشیار و دقیقند و مسائل را به خوبی دریافت می‌کنند و با ملت ایران در آرمان‌های بلند اسلامی همراهند.

وی با اشاره به گفتگوهای دوجانبه با پادشاه عربستان حول مسائل منطقه ای و لبنان و فلسطین گفت: رایزنی‌ها و بحث‌ها و هماهنگی‌هایی برای کار مشترک صورت گرفت و از پادشاه عربستان دعوت کرده‌ایم و در حال برنامه ریزی برای سفر به تهران هستند.

خبرنگاری از رئیس جمهور خواست تا شایعه تحویل زمین های 99 ساله در برخی از مناطق تهران از طرف وزارت مسکن به افرادی خاص با زد و بند و تخلف را پیگیری کند که رئیس جمهور گفت: بعید می‌دانم اما بررسی می‌کنم.

رئیس جمهور ضمن ابراز مخالفت با فروش اوراق مشارکت برای جمع آوری نقدینگی گفت: فروش اوراق مشارکت یعنی تشدید نقدینگی در فاصله کوتاه بعدی، ما برنامه‌های دیگری داریم که به زودی اعلام می کنیم و هم اکنون نیز هزینه‌ها را به شدت محدود و کنترل کرده و بانک مرکزی در حال جمع و جور کردن چک پولهاست.

کد خبر 40178

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز