علی شاکری: سیزدهمین دوره رقابت های والیبال جوانان آسیا (انتخابی جهان)با حضور شانزده تیم از آسیا و اقیانوسیه چهارشنبه 22 شهریور در تهران آغاز می شود.

آغازگر بازی های این دوره دو تیم هند و یمن خواهند بود که از ساعت 9 صبح در سالن والیبال آزادی شروع این بازی ها را کلید می زنند. در دور مقدماتی این بازی ها چهار تیم ایران، کره جنوبی، قطر و ژاپن (تیم های برتر دوره قبل) از بازی معاف خواهند بود و از روز شنبه 25 شهریور  با معرفی تیم های برتر دور مقدماتی و از مرحله یک چهارم نهایی وارد بازی ها می شوند.

تیم ایران در پنجمین میزبانی تهران در این رده سنی دو بار در سال های 1998 و 2002 قهرمان آسیا شد و در دوره قبلی این بازی ها در سال 2005 در دوحه به مقام نیابت قهرمانی بسنده کرد. دیگر مقام با ارزش ایران عنوان سوم دهمین دوره همین بازی ها در سال 2000 بود. تیمی که قرار است با نام ایران در جام سیزدهم به میدان برود در بسیاری از جهات از تیم هایی که طی دو دوره قهرمان آسیا شدند سرتر است.

 اسکلت بندی اصلی تیم جوانان ایران همان تیمی است که دو سال پیش در تهران از کرسی قهرمانی نوجوانان آسیا بالا رفت و سال پیش در الجزایر مقام پنجم جهان را به دست آورد. البته ناگفته نماند که راه قهرمانی برای این تیم چندان آسان نیست و برای رسیدن به قهرمانی سوم باتوجه به همگروهی با قطر و رویارویی احتمالی با چین و چین تایپه و کره، ژاپن و هند در مراحل پایانی راهی پرپیچ وخم خواهد بود.

معرفی تیم ایران
ترکیب نهایی تیم ایران سه‌شنبه 21 شهریور  با کنار گذاشته شدن عباس همت رفیع و صنوبری از سوی کادر مربیان اعلام شد. 12 بازیکن ایران را در جام سیزدهم نفرات زیر تشکیل می دهند.
پاسورها: صابر نریمان نژاد و اشکان درخشان
سرعتی زنان: نجفی، مصطفی شریفات و سیدمحمد موسوی عراقی
قدرتی دریافت کننده: رحمان داودی، آرش کشاورزی، علی سجادی و یاشار طاعی حق
قطر پاسور: پوریا فتح اللهی و منصور زادون
لیبرو: عبدالرضا علیزاد

برنامه بازی های روز اول (سالن آزادی)

ساعت 9 : هند یمن
ساعت 11: سریلانکا استرالیا
ساعت 30/14: چین تایپه کویت
ساعت 30/16: مراسم افتتاحیه
ساعت 30/17: اندونزی چین
ساعت 30/19: تایلند - پاکستان

کد خبر 4018

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز