چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۷:۴۹
۰ نفر

علی شاکری: با راهیابی ایران، هند، ژاپن و چین تایپه به مرحله نهایی سیزدهمین دوره والیبال جوانان آسیا (انتخابی جهان) این رقابت ها به نقطه اوج خود رسیده است.

در برخورد مربع مدعیان قهرمانی ایران و هند با احتساب پیروزی هایشان در مصاف با دو تیم دیگر حاضر در این مرحله در دور قبل از شرایط ایده آل تری برای راهیابی به مسابقات جهانی و قهرمانی برخوردارند.

ایران و هند اگر امروز بتوانند از کمند دو حریف شرق آسیایی خود ژاپن و چین تایپه عبور کنند با یک تیر دو نشان خواهند زد. درصورت چنین اتفاقی بازی پایانی ایران و هند شکل یک فینال تمام عیار را خواهد گرفت و دیگر آنکه هر دو تیم خیالی آسوده از بابت صعود به مسابقات جهانی مراکش پیدا می‌کنند.

نتیجه ای غیر از این باعث خواهد شد تا شناخت دو تیم برتر آسیا با یک روز تاخیر به روز پایانی موکول شود. در دو بازی حساس امروز کار ایران دشوارتر از تیم هند خواهد بود چراکه ژاپن تیم ترین تیم حاضر در جام سیزدهم است که قدرتش در بازی گروهی نمود پیدا می‌کند.

ژاپنی ها به لطف این ویژگی کره ای های مغرور را در آخرین لحظه ناکام گذاشته و خود را در آخرین ثانیه هاوارد مربع مدعیان قهرمانی ساختند. البته چین تایپه هم حریف آسانی برای هندی های سن و سال دار نخواهد بود، تیمی که قدرت عجیبی در بازگشت به بازی دارد و با همین حربه یک ست از ایران گرفت و چین بزرگ را مات کرد.

روزی دشوار برای ایران

تیم ایران طی سه بازی هنوز قادر به استفاده از همه توانمندی های خود در مصاف با حریفان نشده است.

تیم ایران با بازیکنانی پرمایه در داخل میدان و روی نیمکت با تاکتیکی رو شده برای حریفان به جز بازی با چین نمایش دلپذیری به خصوص در بازی با چین تایپه و قطر نداشته است. عدم ریسک پذیری مربیان ایران در تنگناها در چند نوبت می رفت که کار دست تیم ما دهد.

حضور دیرهنگام رحمان داودی در بازی با قطر از آن جمله بود. بازیکنی که طی دو بازی تنها برای زدن سرویس به میدان فراخوانده شده بود، در بازی با قطر ناجی تیم ایران شد. از سوی دیگر معلوم نیست درست در لحظاتی که تیم ایران به لحاظ دریافت دچار مشکل می‌شود چرا از آرش کشاورزی بهترین دریافت کننده تیم استفاده نمی‌شود.

از دست دادن امتیازات بسیار به دلیل آرایش غلط در میدان ازجمله نکات دیگری بود که به تیم ایران لطمه زده است. تیم ایران برای رسیدن به قهرمانی باید از اشتباهات روز بازی با قطر پرهیز کند و برای هر حریفی ،تاکتیکی متفاوت اتخاذ کند.

تیم ایران درصورت برطرف نکردن عیوب بازی های پیشین روز سختی مقابل ژاپن خواهد داشت. ژاپن را با سرویس و دفاع روی تور و با بازی قدرتی می‌توان از پای درآورد، اگر بازیکنان را بتوانیم با ارزیابی حریف درست توجیه کرده باشیم.

نوری یوکی و شوگو دو یار سرعتی ژاپن در وسط تور بسیار پرتحرکند.فوجیتا در جلوی تور و پشت خط، بار حمله این تیم را به دوش می‌کشد.

شاید نقطه ضعف ژاپن پاسور کوتاه قامت این تیم در جمع نفرات جلوی تور باشد که بازی ساز ما نریمان نژاد می تواند در این موقعیت شرایط حمله تیم ما را بهبود بخشد.

اوکاماتو با وجود این ضعف در تقسیم پاس عالی عمل می کند.امروز می تواند روز قدرتی زنان تیم ایران باشد.

منصور زادون، سیدعلی سجادی و رحمان داودی موقعیتی عالی برای قرارگرفتن در جمع برترین ها دارند. سرعتی زنان ما نیز با تحرکشان می توانند نقشه حملات سرعتی و بازی ترکیبی حریف را در وسط تور خنثی سازند و در نهایت سرویس خوب می تواند مهم ترین تاکتیک تیم ایران در مقابل حریف چشم بادامی محسوب شود.

برنامه بازی های امروز سالن آزادی

ساعت 17: ایران ژاپن
ساعت 19: هند چین تایپه

کد خبر 4476

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز