کمیته امداد امام خمینی 50 هزار خانوار خارج از ایران را در راستای روابط مسالمت آمیز و تبادل خدمات بشر دوستانه با سایر کشورها، تحت پوشش قرار داده است.

سرپرست معاونت امور بین‌الملل کمیته امداد در گفت و گو با  برنا گفت: کمیته امداد امام خمینی در قالب مفهوم دیپلماسی حمایت، در صدد اجرای روابط مسالمت آمیز و تبادل خدمات بشر دوستانه با کشورهای دیگر است و اقدامات صورت گرفته  توسط کمیته امداد در خارج از کشور در حدی است که توانسته 50 هزار خانوار را در خارج از ایران تحت پوشش خود قرار دهد.

محمد محمدی فرد گفت: در پی سفر اخیر سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) به تاجیکستان، وزارت بهداشت و درمان تاجیکستان با همکاری کمیته امداد در حال بررسی مکان احداث درمانگاه لیزری برای درمان بیماران هستند.

محمدی فرد ادامه داد: این درمانگاه به منظور انتقال دانش این نوع از درمان‌ها توسط کمیته امداد به عنوان یک واسطه تسهیلاتی بین بخش خصوصی و طرف خارجی در حال احداث است.

وی تصریح کرد: هم اکنون در محل دفتر امداد کمیته امداد در تاجیکستان روزانه 150
 مراجعه کننده به صورت سرپایی مداوا می‌شوند.

سرپرست معاونت امور بین‌الملل کمیته امداد امام خمینی خاطر نشان کرد: در حال حاضر دبیرخانه ایرانیان خارج از کشور در سطح بین‌المللی در حال فعالیت است و در صورتی که ایرانیان خارج از کشور نیاز به کمک داشته باشند با هماهنگی نمایندگان سیاسی کمیته امداد و در حد توان کمیته امداد به آنها کمک می شود.

محمدی فرد در ادامه یاد آور شد: کمیته امداد تنها یک ارگان ارسال کننده خدمات نیست، بلکه حتی دریافت کننده کمک‌های بشردوستانه نیز هست.

سرپرست معاونت امور بین‌الملل کمیته امداد اظهار داشت: فعالیت دفاتر امداد در کشور‌های دیگر نقطه درخشان ارتباط بشر دوستانه با ملت‌ها ست، برای نمونه کشورهایی مثل افغانستان، بوسنی، لبنان و سوریه از جمله این کشور‌ها هستند.

کد خبر 40463

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز