یکشنبه ۹ دی ۱۳۸۶ - ۱۷:۴۴
۰ نفر

آزاده مختاری: چند ماه قبل مردی که در زمینه خرید و فروش سنگ‌های قیمتی فعالیت می‌کرد به دادسرای جنایی تهران رفت و از سرقت کیف همراهش که 250 میلیون تومان برلیان و الماس در داخل ‌آن بود، خبر داد

این مرد به قاضی رضوانفر- دادیار چهارم دادسرای جنایی- گفت: چند روز پیش زمانی که با کیفی پر از سنگ‌های قیمتی از یک مغازه جواهرفروشی در حوالی میدان مادر بیرون آمدم، 3 مرد مسلح که خود را مأمور پلیس معرفی می‌کردند با بیان اینکه به من مظنون هستند من را به زور سوار خودروی خود کرده و با تهدید و ضرب و شتم به منطقه‌ای حوالی تهران بردند.
 آنها پس از انداختن من به یک چاه، کیفم را که 250 میلیون تومان سنگ‌های قیمتی داخل آن بود، به سرقت برده و پا به فرار گذاشتند.

با اظهارات این مرد، مأموران به چهره‌نگاری سارقان پرداخته و مدتی بعد با دستور دادیار رضوانفر، تصویر چهره‌نگاری شده یکی از متهمان - که مالباخته آن را ترسیم کرده بود - در روزنامه همشهری به چاپ رسید تا شاید از این طریق ردی از سارقان به دست بیاید.

مدتی پس از چاپ این عکس، مردی که او نیز در دام 3 سارق مسلح گرفتار شده بود به دادسرای جنایی رفت و مدعی شد عکس به چاپ رسیده، متعلق به سارق مسلحی است که ده‌ها‌میلیون تومان نیز از شرکت وی سرقت کرده است.

این مرد در اظهارات خود گفت: مدتی قبل مردی که عکس چهره نگاری‌اش چاپ شده است، با ترفندی ماهرانه با من طرح دوستی ریخت و در پی رفت و آمد به دفتر کارم از فعالیت من و شرکایم در تجارت سنگ‌های قیمتی با خبرشد.

وی ادامه داد: مدتی بعد این مرد، با این ادعا که از کار ما خوشش آمده گفت:  قصد دارد سرمایه کلانی را وارد بازار خرید و فروش سنگ‌های قیمتی کند و من که تصور نمی‌کردم چه نیت پلیدی در ذهنش است حرف‌هایش را باور کردم و قرارشد او نیز با سرمایه‌گذاری کلان یکی از شرکای شرکت شود.

 این مرد در ادامه به قاضی رضوانفر گفت: پس از توافقات انجام شده، یک روز که من و شرکایم به همراه شریک جدید، در دفتر کارمان جمع شده بودیم، ناگهان 2 مرد مسلح وارد دفتر شده و با تهدید همه سنگ‌های قیمتی و وجوه نقدی که در دفتر بود را به سرقت بردند.

شاکی در ادامه به دادیار4 دادسرای جنایی گفت: چند روز بعد در حالی که یکباره شریک جدیدمان ناپدید شده بود، تصویر او را به‌عنوان سارق کیف سنگ‌های قیمتی در روزنامه دیدم و آن زمان بود که با کمی تحقیق متوجه شدم او سرکرده باند سرقت سریالی از مطب‌های پزشکان در سال گذشته بوده و سارقان مسلح نیز همدستان وی هستند.

 با اطلاعات به‌دست آمده، دستور بررسی این فرضیه صادر شد و کارآگاهان با هماهنگی‌‌ قاضی رضوانفر- دادیار شعبه‌4 دادسرای جنایی تهران- و قاضی توکلی - بازپرس شعبه‌5 دادسرای جنایی- متهم را که با گذاشتن سند از زندان آزاد شده بود به اتهام ارتکاب سرقت‌های سریالی از جواهرفروشان تهرانی بازداشت کردند.

 قاضی رضوانفر با اعلام این خبر گفت: روز گذشته شاکیان و متهم بازداشت شده درپلیس آگاهی تهران مواجهه حضوری داده شدند ولی در حالی که متهم منکر دخالت در سرقت بود، ادله پلیسی و اظهارات شاکیان باعث شد دستور بازجویی‌های تخصصی از وی صادر شود.

کد خبر 40476

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز