مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۸۶ - ۱۶:۰۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نخستین نمایشگاه عکس مترو تهران با حضور محسن هاشمی مدیر عامل مترو، چهره های فرهنگی، استادان دانشگاه و هنرمندان و عکاسان پیشکسوت در نگارخانه محله افتتاح شد.

این نمایشگاه که به همت 14نفر از عکاسان مطبوعاتی تدارک دیده شده، واقعیت‌های فرهنگی و اجتماعی مترو تهران از نگاه هنری به تصویر کشیده شده است.

دیدگاه‌هایی در این زمینه

مهندس محسن هاشمی:
مدیرعامل مترو تهران ضمن تقدیر و ترغیب هنرمندان برای بازیابی موضوع مترو در میان شهروندان، بر ضرورت توسعه حرکت‌های فرهنگی و اجتماعی برای بالابردن فرهنگ مترو تاکید کرد.

افتتاح نخستین نمایشگاه عکس مترو تهران

وی نخستین نمایشگاه مترو تهران را حرکت خوبی در جهت بازشناسی زوایای مختلف فرهنگی مترو خواند و گفت: توسعه مترو تهران از ضرورت های شهر نشینی امروز است و همگام با توسعه آن باید به توسعه فرهنگ شهروندی برای یهره گیری از مترو پرداخته شود.
وی همچنین گفت، حرکت عکاسان همشهری محله برای به تصویر کشیدن زوایای مختلف مترو و راه‌اندازی این نمایشگاه را حرکت مفید و موثر خواند و از برگزار کنندگان این نمایشگاه تقدیر کرد.

دکتر معتمد نژاد:
استاد دکتر معتمد نژاد به مناسبت گشایش نخستین نمایشگاه عکس مترو، این حرکت را توسط عکاسان مطبوعات ستود و نمایشگاه عکس مترو را یک حرکت فرهنگی موثر در مستند کردن واقعیت‌های جامعه دانست. پدر علم ارتباطات ایران، پرداختن به موضوعات شهری را از ضرورت های جدی کلانشهر تهران خواند و هدف نگارخانه محله را در نمایشگاه آثار در حوزه شهری و شهروندی موثر خواند.

افتتاح نخستین نمایشگاه عکس مترو تهراناستاد چکناواریان:
استاد لوریس چکناواریان، در جمع عکاسان، ضمن تقدیر از تلاش آنان، افتتاح نمایشگاه عکس مترو را بسیار ارزشمند قلمداد کردو گفت: جای خالی این تلاش ها در شهر تهران دیده می‌شود و هر جه برای مسایل اجتماعی از نگاه هنری کار شود، باز هم کم است.

 استاد برجسته موسیقی ایران ادامه دادک آثار عکاسان جوان ایرانی عکسهای زیبا دیدنی و لذت بردنی از واقعیت های مترو تهران است.

بهاره رهنما:
بهاره رهنما هنرمند سینما و تلویزیون در این مراسم گفت: ثبت لحظه‌های رنگارنگ شهر ما، نگاه جوان و تیزبین و نکته سنجی می‌خواهد، چرا که شهر ما یک شهر معمولی نیست و با واقعیت‌های گوناگون روبروست. نمایشگاه عکس مترو توانسته با نگاهی جوان و تیزبین بخشی از این واقعیت ها را به تصویر بکشد.

دکتر حسین اعرابی:
استاد بر جسته دانشگاه و از جمله کارشناسان اجتماعی مترو در این مراسم، با اعلام اینکه چنین حرکتی در خارج از ایران بسیار مرسوم است در سخنانی گفتک برگزاری نخستین نمایشگاه عکس مترو ، واقعیت هایی تلخ و شیرین را برای بازدیدکنندگان به نمایش می‌گذارد. شیرین از این جهت که مترو یک پدیده جدید بسیار موثر در تهران است و تلخ از جهت فضای روح و روان و فرهنگ مردم در مترو که عکس ةا گویای آن است.

بنفشه خواه:
رضا بنفشه خواه، هنرمند سینما و تلویزیون نیز در مراسم گشایش نمایشگاه عکس مترو طی سخنانی گفت: مترو امروز پرترددترین پایگاه مردم است و مردم دیگر، مترو را یک ضرورت جدا نشدنی از خود می دانند. این است که باید حرکت فرهنگی، اجتماعی و هنری برای مترو در سطح شهر گسترش پیدا کند.

افتتاح نخستین نمایشگاه عکس مترو تهران

دکتر صداقت:
دکتر صداقت مدیر کل دفتر مطالعات اجتماعی شهرداری تهران، این حرکت را در مسیر آموزش عمومی اهالی شهر تهران موثر دانست و گفت: برگزاری نمایشگاه هنری نگاه واقعی به موضوعات شهری را برای بازدیدکنندگان و مخاطبان آینده و حال ترسیم می کند و هدف ما برای تسهیل مسیر آگاهی بخشی به شهروندان برای زندگی بهتر را فراهم خواهد کرد. مشاور شهردار تهران تلاش عکاسان جوان مطبوعات را ستودنی خواند و نگارخانه محله را پایگاه هنری آثاری برای آموزش و آگاهی دهی به شهروندان تهرانی دانست.

در مراسم گشایش نمایشگاه عکس مترو که در نگارخانه محله واقع در خیابان طالقانی ساختمان همشهری برگزار شد، چهره هایی از مدیران شهرداری تهران و مدیران مترو، و استادان ارتباطات از جمله دکتر نمکدوست، دکتر محکی و دکتر بهزادی نیز عکاسان پیشکسوت از جمله کاووس صادق‌لو، ‌محمد عبدالحسنی و رییس خانه‌عکاسان ایران و هنرمندان دیگری از جمله بهزاد فراهانی، محمدعلی‌کشاورز و ... حضور داشتند.

برای دریافت گزیده ای از عکس های نخستین نمایشگاه مترو به سایت Tehroony.com مراجعه کنید.

کد خبر 40491

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز