همشهری آنلاین: خط قرمز فراکسیون امید مجلس برای انتخابات هیات رئیسه مجلس حضور حتمی یکی از نمایندگان زن و یک نماینده از اهل سنت در هیات رئیسه است.

مجلس

بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید است. بعد از جلسه هیات رییسه این فراکسیون به ایلنا گفت که امیدی‌ها همچون سال گذشته مطالبات اصلاح‌طلبانه و مشخصی دارند. می‌خواهند یک زن و یک نماینده اهل سنت در هیات رییسه باشد. اتفاقی که نصفه و نیمه در اجلاسیه نخست محقق شد و در اجلاسیه دوم به‌دلیل بدعهدی مستقلین، مغفول ماند.

وي افزود:اگرچه اصلاح‌طلبان همان‌طور که نتوانستند رییس‌جمهور تحت‌حمایتشان را برای معرفی وزیر زن قانع کنند، در فرستادن یک نماینده زن به هیات رییسه پارلمان هم ناکام ماندند اما لااقل در اجلاسیه نخست، محمدقسیم عثمانی نماینده اهل سنت مردم بوکان را به‌عنوان یکی از ۳ ناظر راهی هیات رییسه کردند اما در اجلاسیه دوم، باوجود حمایت مجدد از عثمانی، با کاندیداتوری رسول خضری نماینده اهل سنت پیرانشهر ازطرف فراکسیون مستقلین روبرو شدند. تصمیمی که نتیجه‌اش نه نفعی برای امیدی‌ها داشت و نه مستقلین. حاصل این شد که هیات رییسه مجلس از اهالی سنت خالی شد. آن هم در شرایطی که سال پیش هم همچون سال قبل‌تر و سال‌های قبل‌تر، با نزدیک شدن به انتخابات هیات رییسه، شایعاتی درمورد مخالفت برخی مراجع با حضور اهل سنت در هیات رییسه زمزمه شد.

کد خبر 406256

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha