سه‌شنبه ۱۱ دی ۱۳۸۶ - ۱۳:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس جمهوری ونزوئلا، الوارو اوریبه رییس جمهوری کلمبیا را متهم به ایجاد بحران در فرایند آزادسازی گروگان‌های فارک کرد.

به نوشته ال موندو، هوگو چاوز رییس جمهوری ونزوئلا گفت: رییس جمهوری کلمبیا را به درغگویی و سنگ اندازی(در فرایند آزادسازی گروگان‌ها) متهم می‌کنم و از وی می‌خواهم که بیشتر به جنوب نگاه کند و کمتر به جورج بوش رییس جمهوری آمریکا.از بوش جدا شو و بیا همدگیر را در آغوش بکشیم و کشوری بزرگ بسازیم.فکر کن اوریبه چرا که آمریکا برای هیچکس صلح نمی‌خواهد و اگر به حاکمان این قدرت بزرگ بود، با بروز جنگی میان ونزوئلا و کلمبیا جشن برپا می‌کردند.

چاوز گفت اوریبه با این هدف کار گذاشتن دینامیت در عملیات نجات گروگان‌ها به منطقه ویاوسنسیو رفته و این فرضیه را مطرح کرده  که  امانوئل فرزند کلارا روخاس که در اسارت به دنیا آمده است، با نام جعلی در بوگوتا است. هوگو چاوز افزود: به  رغم آنچه که اوریبه گفته و به رغم کلمات خام وی، احتمال دستیابی به فرایند آزادسازی گروگان‌ها به عنوان گام اول برای رسیدن به صلح در کلمبیا وجود دارد.

رییس جمهوری ونزوئلا درباره عملیات نجات سه گروگان کلمبیایی در چنگ فارک (نیرو‌های مسلح انقلابی کلمبیا)و مشارکت هواپیما‌های ونزوئلایی در این عملیات و این مساله که اعلام شده است که در حال حاضر ونزوئلا قادر به انجام چنین کاری نخواهد بود،  گفت:روند آزادسازی گروگان‌ها در جریان است و تا زمانی که ما را از کلمبیا بیرون نکنند در جریان خواهد بود. ما همچنان با فارک در ارتباط هستیم و تا کنون آن‌ها ارتباط خود را با ما حفظ کرده‌اند، و امیدواریم که چنین ادامه پیدا کند.

هوگو چاوز این سخنان را پیش از دیدار با خانواده‌های گروگان‌ها کلارا روخاس و کنسوئلو گونسالس د پردومو در کاخ میرافلورس(کاخ ریاست جمهوری ونزوئلا) این سخنان را اعلام کرد.

قرار بود در جریان عملیات تحویل گروگان‌ها ، سه تن از آن‌ها، کلارا روخاس کاندیدای سابق معاونت ریاست جمهوری کلمبیا، فرزندش امنوئل که در اسارت متولد شده است و کنسوئلو گونسالس د پردومو نماینده سابق کنگره کلمبیا آزاد شوند.

اما در آخرین ساعات روز دوشنبه 31 دسامبر چاوز با خواندن نامه‌ گروه فارک به نقل از این گروه از به تعویق افتادن فرایند آزادی این سه گروگان خبر داد.[فارک تحویل گروگان‌ها را به تعویق انداخت]

کد خبر 40644

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز