سه‌شنبه ۱۱ دی ۱۳۸۶ - ۱۶:۱۱
۰ نفر

جواد عزیزی: سارق 20 ساله که در جریان دستبرد مسلحانه به داروخانه‌ای درتهران، یک جوان بسیجی را با شلیک گلوله به شهادت رسانده بود پس از محاکمه در دادگاه کیفری استان تهران، به قصاص در ملأ عام محکوم شد.

شامگاه 23 فروردین، دو سارق جوان که یکی از آنها مسلح به کلت کمری بود قدم به داروخانه‌ای در منطقه سعادت آباد گذاشتند اما فریاد‌های مسئول داروخانه باعث شد آنها دستپاچه پا به فرار بگذارند.

به‌دنبال فرار سارقان، یک جوان بسیجی که به همراه دوستانش از مسجدی در نزدیکی داروخانه خارج شده بود متوجه آنها شده و به تعقیب سارقان مسلح پرداخت.

چند ثانیه‌ بعد وقتی صدای شلیک گلوله‌ فضای محل را پر کرد، شاهدان حادثه با پیکر خون آلود جوان بسیجی که بی‌جان روی زمین افتاده بود مواجه شدند و این در حالی بود که سارقان مسلح بدون برجا گذاشتن ردی از خود ناپدید شده بودند.

با گزارش ماجرا به پلیس، کارآگاهان جنایی پایتخت در همان بررسی‌های اولیه دریافتند دزدان مسلح، سارقان سریالی داروخانه‌ها و مطب‌های تهران هستند که به اتهام ارتکاب چند سرقت مسلحانه تحت تعقیب پلیس قرار دارند.

با این اطلاعات، جست‌وجو برای شناسایی متهمان ادامه یافت تا اینکه کارآگاهان با چهره‌نگاری از آنها و ردیابی‌های تخصصی، موفق به دستگیری دو سارق سریالی مطب‌ها و داروخانه‌ها شدند.

با انتقال متهمان به اداره آگاهی و اعتراف آنها به 9 سرقت مسلحانه، مأموران موفق شدند با کمک شاهدان حادثه و بازبینی فیلم ضبط‌شده توسط دوربین مداربسته محل سرقت، عامل تیراندازی به جوان بسیجی را که ناصر نام داشت، شناسایی کنند اما وی در بازجویی‌ها مدعی شد که گلوله به صورت تصادفی شلیک شده است.

با این اظهارات متهم، پرونده وی برای رسیدگی به اتهام قتل عمد، به شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد و او روز سه شنبه 11 دی در مقابل قاضی عزیزمحمدی و 4 قاضی مستشار دادگاه پای میز محاکمه رفت.

در این جلسه، پس از بیان کیفرخواست از سوی نماینده دادستان و درخواست قصاص متهم از سوی اولیاء دم مقتول، سارق جنایتکار در جایگاه قرار گرفت و با قبول اتهام خود گفت: آن روز  پس از فرار از داروخانه با جوان بسیجی‌ و دوستانش روبه‌رو شدیم.

در حالی که آنها قصد دستگیری ما را داشتند من و همدستم به فرار ادامه دادیم تا اینکه در نزدیکی یک بلوار من به زمین خوردم و یکی از جوانان بسیجی‌ به طرفم آمد. بلند شدم و او را با اسلحه تهدید کردم  اما به خاطر اینکه باران می‌آمد نتوانستم خودم را کنترل کنم و پایم سر خورد.

در حال افتادن روی زمین بودم که دستم روی ماشه رفت و گلوله شلیک شد. باور کنید من قصد کشتن او را نداشتم و اولین باری بود که اسلحه به دست می‌گرفتم. حالا هم از خانواده مقتول تقاضا دارم من را ببخشند و حلال کنند.

پس از اظهارات متهم، در حالی که برخی از شاهدان حادثه با حضور در جایگاه به ارتکاب قتل از سوی متهم شهادت داده بودند، قضات دادگاه وارد شور شده و قاتل 20 ساله را به قصاص در ملأعام محکوم کردند.

کد خبر 40688

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز