جمعه ۱۴ دی ۱۳۸۶ - ۱۱:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: کشتی باری "وانسا" که با پرچم بلغارستان از بردیانسک در اوکراین بار فلزات را می‌برد، در تنگه کرچ (بین دریای سیاه و آزوف) غرق شد

به گزارش خبرگزاری نووستی به نقل از شعبه وزارت حوادث غیر مترقبه روسیه در منطقه جنوبی این کشور، این حادثه ساعت 6 صبح روز جمعه چهارم ژانویه 2008 رخ داد. این کشتی 11 سرنشین داشت، از جمله 10 خدمه بلغاری و یک راهنمای اوکراینی.

به گفته نماینده وزارت حوادث غیر مترقبه، در حال حاضر به‌علت وضعیت دشوار آب و هوایی نمی توان این کشتی را روی آب آورد، ارتفاع امواج در منطقه حادثه به سه متر و سرعت باد تا 20 متر بر ثانیه می‌رسد. چندین کشتی از روسیه و اوکراین برای کمک عازم شده‌اند.

از سرنشینان کشتی7 نفر از خدمه کشته و سه نفر مفقود الاثر شده‌اند. امدادگران هشت نفر را از زیر آب بیرون آوردند که از بین آنها تنها یک نفر زنده است. جستجوی مفقودین ادامه خواهد داشت.

روز 11 نوامبر 2006 نیز وقوع توفانی سهمگین در تنگه کرچ سبب شد که طی یک روز چهار کشتی در این منطقه غرق شده، شش کشتی به گل نشسته و دو تانکر نیز آسیب ببینند که از تانکر "ولگا نفت-139" حدود 2 هزار تن مازوت به دریا ریخت و این سبب نابودی بسیاری از ماهی‌ها و پرندگان دریایی شد.

کد خبر 40862

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز