همشهری آنلاین: دهها میلیون نفر از مردم اندونزی از نخستین ساعات امروز- چهارشنبه- در سایه شدیدترین تدابیر امنیتی با شرکت در بزرگترین انتخابات منطقه ای این کشور در پای صندوق های رای حاضر شدند تا شهرداران، فرمانداران و مقام های محلی ۱۷۱ شهر را انتخاب کنند

برگزاری انتخابات سراسری اندونزی درمیان تدابیر شدید امنیتی

به گزارش ایرنا، این انتخابات درعرصه سیاسی این کشور بسیار حائز اهمیت است زیرا بزرگترین کشور جهان اسلام در سال آینده شاهد برگزاری همزمان انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی خواهد بود از این رو طبق گزارش مسئولان این کشور بیش از 171 هزار نیروی پلیس امنیت این انتخابات را تامین می کنند.

رسانه های اندونزی، بزرگترین کشور جهان اسلام را سومین دموکراسی معرفی می کنند.

مسئولان مختلف دولت جوکو ویدودو رئیس جمهوری این کشور بارها با اشاره به این موضوع که افراط گرایی درسال های گذشته همواره از تهدیدات اصلی امنیتی دراین کشور بوده ابراز امیدواری کردند که مردم اندونزی دراین انتخابات افرادی میانه رو را به عنوان زمامداران محلی این کشور انتخاب کنند.

گمانه زنی های رسانه های اندونزی حاکی است که حزب متعلق به جوکو ویدودو دراین انتخابات پیروز اصلی میدان است و همین امر بستر مناسبی را برای موفقیت وی درانتخابات ریاست جمهوری سال آتی فراهم خواهد کرد.

ویدودو خود را متعهد به اجرای سیستم سیاسی سنتی پلورالیسم اندونزی و اسلام میانه رو می داند.

اکثر حامیان جدی ویدودو در استان جاوه قرار دارند و جوکوی اکنون 'پرابووو سوبیناتو' Prabowo Subianto. ژنرال بازنشسته را به عنوان رقیب سرسخت خود در انتخابات آتی ریاست جمهوری پیش رو دارد.

طبق نظرسنجی های انجام شده در اندونزی ،براوردها حاکی از آن است که حامیان هم حزبی ویدودو اکثرا درانتخابات عمومی شهرداران و فرمانداران محلی در استان های کلیدی مانند جاوه غربی رقبای خود را پشت سرمی گذارند اما ناظران می گویند احتمالا این انتخابات کاملا برای افراط گرایان بسته نشده است.

اندونزی در ماه گذشته شاهد رشته حملات تروریستی گروه جماعت النشرالدوله(جاد) از طرفداران گروه تروریستی داعش بود که عاملان آن همگی اعضای یک خانواده از زن و مرد و کودکان 9 و 11 ساله بودند.

این حملات عمدتا به سه کلیسا و یک ایستگاه پلیس در سورابایای شرقی صورت گرفت که بیش از 30 کشته و افزون بر 40 نفر مجروح بر جای گذاشته و منجر به گسترش هراس عمومی دراین کشور نیز شد.

ناظران منطقه ای این حملات را مرگبارترین حملات در یک دهه اخیر اندونزی معرفی کردند.

از این رو انتخابات سراسری امروز این کشور به طور کامل در سایه حضور پر رنگ و قابل توجه نیروهای پلیس و امنیتی درحال برگزاری است.

یک هفته قبل از برگزاری انتخابات عمومی در اندونزی ، دادگاهی در جاکارتا پایتخت این کشور 'امان عبدالرحمان ' رهبر معنوی تروریست های وابسته به گروه داعش موسوم به جماعت النشرالدوله(جاد) را به اتهام هدایت عملیات تروریستی سال 2016 به مرگ محکوم کرد.

درحمله تروریستی 22 ژوئن سال 2016 (اول تیر 95) یکی از رستوران های استارباکس آمریکا در جاکارتا هدف حمله انتحاری یک تروریست وابسته به 'جاد' قرار گرفت که علاوه بر وی چهار نفر در این محل کشته شدند.

از این رو هزاران نفر از نیروهای پلیس و امنیتی این کشور در مدارس و سالن های بزرگ در شهرها و چادرهای متعدد در فضاهای عمومی به عنوان محل برگزاری انتخابات برای تامین امنیت انتخابات و رای دهندگان مستقر هستند.

طبق گزارش 'سیتو واسیستو' Setyo Wasisto سخنگوی پلیس اندونزی 171 هزار نیروی پلیس در کنار واحدهایی از ارتش این کشور مسئولیت برقراری امنیت انتخابات را برعهده دارند.

از جمعیت 260 میلیون نفری اندونزی بیش از 160 میلیون نفر برای شرکت دراین انتخابات ثبت نام کرده بودند.

بیش از نیمی از این جمعیت از استان جاوه اندونزی هستند. جمعیت جاوه غربی با 47 میلیون نفر تقریبا با کشور اسپانیا برابری دارد.

رای گیری در سراسر شهرهای اندونزی ازساعت 7 صبح چهارشنبه آغاز و تا ساعت 6 بعدازظهر به وقت محلی ادامه خواهد اشت.

کمیسیون ملی انتخابات اندونزی پیشتر گزارش داد که نتایج آن را روز 9 جولای(18 تیر)اعلام خواهد کرد.

کد خبر 409168

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha