به گزارش بي بي سي، ایران در کنار اروپا و روسیه، از مهمترین بازارهای اين شركت فرانسوی است.
در سال ۲۰۱۷، سهم ایران از کل فروش این خودروسازی دوازده درصد بود. اما با خروج آمریکا از برجام، این کارخانه برای پرهیز از تحریمهای آمریکا فعالیتهای خود در ایران را متوقف کرد.
تصمیم به خروج از ایران، باعث شده است فروش پژو در خاورمیانه ۲۶ درصد کاهش یابد. با این حال پیاسای میگوید خرید شرکت اوپل از جنرال موتورز باعث شده، فروش این گروه خودروسازی به دو میلیون و ۱۸۰ هزار دستگاه در شش ماه اول سال ۲۰۱۸ برسد که ۳۸ درصد بیشتر از سال قبل است.
فروش پژو و سیتروئن در شش ماه اول سال میلادی جاري ۸.۴ درصد در اروپا و ۱.۹ درصد در سراسر جهان افزایش یافته است.
نظر شما