محسن پورسیدآقایی، معاون ترافیک شهرداری تهران در گفتوگو با ایسنا در خصوص سرانجام نصب فیلتر دوده، اظهار کرد: نصب فیلتر دوده جزو ابلاغیات شورای شهر اسلامی تهران و همچنین در مصوبه دولت مورد تاکید قرار گرفته است و نه تنها اتوبوسرانی ، بلکه تمامی کامیونهایی که در سطح شهر تردد میکنند، باید فیلتر دوده را نصب کرده باشند.
محسن پورسيدآقايي با اشاره به این که در سالهای گذشته تنها 50 فیلتر دوده بر روی اتوبوسهاي شرکت واحد نصب شد، گفت: با این حال برنامه ابلاغی به اتوبوسرانی این است که نیمی از اتوبوسهای "بی آر تی" یعنی حدود 700 دستگاه را مجهز به فیلتر دوده کنند که در حال حاضر اتوبوسرانی در مرحله مذاکره با شرکتهای سازنده و در حال انجام مذاکرات قیمتی است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: البته فیلتر دوده نیز محصولی وارداتی است و نوسانات بازار ارز بر خرید این فیلتر تاثیرگذار است.اميدوارم تا پایان سال بتوانيم 700 دستگاه اتوبوس بی آر تی را مجهز به فیلتر دوده کنیم.
پورسیدآقایی در پاسخ به این سوال که هزینه هر فیلتر دوده چه میزان است؟ خاطر نشان کرد: در شرایط ارزی یک ماه قبل، هر فیلتر دوده حدود 60 میلیون تومان قیمت داشت، اما اگر ما بتوانیم فیلترها را با ارز دولتی خریداری کنیم، قطعا قیمت آن کمتر خواهد شد، ولی اگر قرار باشد بر اساس قیمت ارز بازار ثانویه خریداری شود، نمیتوانیم قیمت دقیقی را اعلام کنیم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، با اشاره به اینکه نصب فیلتر دوده بر روی اتوبوسها و خودروهای دیزلی الزامی است، گفت: دائما فیلتر دوده نصب شده بر روی اتوبوسها توسط سامانه سنجش و ردگیری مورد پایش قرار میگیرد و میزان آلاینده ذرات معلق منتشر شده از این اتوبوسها صفر است.
او با بیان اینکه 3000 دستگاه خودروی دیزلی در شبکه اتوبوسرانی تهران فعال است که مجموعا مسبب انتشار 11 درصد از ذرات معلق هستند، اظهار کرد: با نصب فیلتر بر روی 700 اتوبوس حدود سه درصد از میزان انتشار ذرات معلق کاسته میشود و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال به این مهم یعنی نصب فیلتر دوده بر روی اتوبوسها اقدام کنیم.
نظر شما