همشهری آنلاین: کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل روز سه‌شنبه 8 ژانویه 2008، از رکورد تازه سرمایه‌گذاری خارجی در سطح جهان در سال 2007 خبرداد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نفل از خبرگزاری شین هوا، در کنفرانس سازمان ملل در خصوص تجارت و توسعه، با انتشار بیانیه‌ای اعلام شد: سرمایه‌گذاری خارجی در سال 2007 با رسیدن به رقم یک‌هزار و 500 میلیارد دلار رکورد جدیدی به جا گذاشته است که با توجه به ارزیابی به عمل آمده، دستیابی به چنین رکوردی در سال 2008 امکان‌پذیر نخواهد بود.

در این بیانیه آمده است: بحران مالی و اعتباری که در 6 ماه دوم سال 2007 آغاز شده بود حجم کل رشد سرمایه‌گذاری‌های مستقیم خارجی را تحت تاثیر قرار نداده است.
در این بیانیه همچنین آمده است: با وجود رکود در اقتصاد آمریکا، کاهش ارزش دلار احتمالا به رشد سطح سرمایه گذاری های مستقیم خارجی کمک کرده است.

در این کنفرانس خاطر نشان شد: سرمایه‌گذاری‌های مستقیم خارجی که رکورد سال 2000 را شکسته است، در مجموع نشان دهنده تمایل شرکت‌های چند ملیتی برای رشد و موفقیت در بسیاری از مناطق جهان است.

در کشور های توسعه یافته، سرمایه گذاری‌های مستقیم خارجی با رسیدن به رقم هزار میلیارد دلار برای چهارمین سال متوالی افزایش یافته است. اتحادیه اروپا 40 درصد این سرمایه‌گذاری را به خود اختصاص داده است و آمریکا همچنان با حفظ مقام اول مهمترین مقصد برای سرمایه‌گذاری های مستقیم خارجی بوده است.سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در کشورهای در حال توسعه نیز 16 درصد رشد یافته است.

در آفریقا به خصوص سطح سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی بالا بوده و به سطح بی‌سابقه 36 میلیارد دلار رسیده است.

کد خبر 41273

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز