گروه سیاسی: معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به جنگ روانی و ادعاهای مقامات آمریکایی مبنی بر اقدام تحریک‌آمیز گشتی‌های ایرانی در تنگه هرمز در قبال ناوهای آمریکایی، تصریح کرد: ایران اجازه تشنج‌زایی در منطقه راهبردی خاورمیانه را به آمریکا نمی‌دهد.

سید مسعود جزایری در گفت‌وگو با همشهری با بیان اینکه بر مبنای حقوق‌ بین‌الملل، درخواست اطلاعات از شناورهای بیگانه به منظور شناسایی آنها یک امر عادی و جاری است، تأکید کرد: دولت ایالات متحده که این روزها تلاش خود را معطوف به پوشاندن شکست‌هایش در منطقه کرده، همواره به‌دنبال ایجاد دشمنی فرضی است.

وی با اشاره به انتشار تصاویری از جانب وزارت دفاع آمریکا برای تشدید جنگ روانی علیه ایران، گفت: کاخ‌سفید تلاش می‌کند تا سناریوی خود در جهت جلوه‌دادن ایران به‌عنوان خطری بزرگ برای منطقه را عملی کند و حتی حاضر شده است تا نمایشی ساختگی از فرار ناوهای بزرگ خود در مقابل چند قایق کوچک را منتشر کند.

جزایری، همچنین با بیان اینکه اکنون مردم جهان و منطقه به خوبی می‌دانند که چه کشوری جنگ‌طلب است، تصریح کرد: ایران با اقتدار از حریم خود دفاع می‌کند و ذره‌ای از حقوق قانونی‌اش در خلیج‌فارس و تنگه هرمز کوتاه نخواهد آمد.

طرح هراس

در همین حال، مصطفی محمدنجار، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز گفت: آمریکایی‌ها در منطقه، اجرای طرح هراس از ایران را دنبال می‌کنند.

فیلم ساختگی

از سوی دیگر، پس از آنکه سه‌شنبه‌شب رسانه‌های غربی از جمله سی.ان.ان، فاکس‌نیوز، رویترز و بی‌بی‌سی اقدام به پخش تصاویری از تهدید ناوهای آمریکایی توسط قایق‌های تندروی ایرانی کردند، یک فرمانده ارشد نیروی دریایی سپاه در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد: تصاویری که وزارت دفاع آمریکا درباره موضوع کشتی‌های جنگی آمریکا پخش کرده، آرشیوی و صداها نیز ساختگی است.

کد خبر 41367

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز